• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
تاکسی آنلاین هوبر؛

ایده ای که قبل از اسنپ آماده شروع بود

روزی که با بیلبوردهای هوبر مواجه شدم با خودم گفتم باز هم تاکسی آنلاین؟! چرا اینهمه؟! بیشتر که راجع به هوبر و اعضای تیمشان تحقیق کردم، افرادی با تخصص خوب و سرمایه نسبتا مناسبی بودند و این ابهام برایم بیشتر ایجاد شد، پس قرار ملاقاتی را هماهنگ کرده و به واحد IT بانک رفاه کارگران رفتم و با روح الله یزدانی مدیر واحد یا بهتر است بگویم بنیانگذار هوبر شروع به صحبت نمودم.

اولین سؤالی که پرسیدم از شروع ایده هوبر بود، که چرا هوبر؟ چرا با این تخصص و سرمایه تاکسی آنلاین؟

روح الله یزدانی اینگونه شروع نمود که سال ۹۳ برای دیدن اقوام به آلمان رفته بودم و بر اساس تخصصم در میان بانک ها و کسب و کارهای حوزه IT جست و جو می کردم که گزینه ای به شدت برایم جالب بود. اوبر؛ تاکسی که با پوشش اینترنت و GPS با چند کلیک ساده جلوی تو ظاهر خواهد شد و با مبلغی کم تو را به مقصدت خواهد رسانید. در آن سال دیدن این داستان در حد اعجاز بود که برایم تلنگری شد تا آن را در ایران راه اندازی کنم. مدتی که از برگشتنم به ایران گذشت به دلیل مشغله های زیادم این موضوع را پشت گوش انداختم. تا اینکه پیام شروع به کار اسنپ برایم رسید و من با اولین پرواز به تهران رفتم و متوجه شدم ظرف یکی دوماه پیشرفت چشمگیری داشته اند. حالا که جدید بودن ایده خودم در ایران از دست رفته بود برای گرفتن نمایندگی کرمان وارد مذاکره شدیم، اما هرچه منتظر ماندیم خبری از اسنپی ها نشد. تااینکه از یک سال و نیم قبل برای نوشتن اپلیکیشنی با ظرفیتی در حد نمایندگی دادن به همه استان های کشور بررسی خود را شروع کردیم. طبیعتا بزرگ دیدن این پروژه زمان زیادی را از ما گرفت، در حدیکه ۹ ماه درگیر برنامه نویسی اش بودیم، بر اساس تجربه ۲۰ ساله ام آنچه که فکر می کردم در پنل مدیریتی نیاز است در این اپلیکیشن گنجاندیم. این پنل به قدری گسترده است که کدهای رانندگان کاملا به تفکیک شهرها در آن دیده شده، همچنین تسویه حساب هر راننده  در هر سفر کاملا با جزئیات بررسی شده و سندی برایش صادر می شود، امروز پنل هوبر به جایی رسیده که تمامی درصدها و تسویه حساب راننده ها را با خروجی اکسل در صدم ثانیه به تیم ما تحویل داده و از لحاظ مالی و حسابداری ما هیچگونه مشکلی نداشته و از این لحاظ نارضایتی بین رانندگانمان دیده نمی شود.

خب به هرحال دیر دست به کار شدید و اسنپ نامی رقیب شما بود، این موضوع خللی در روند کارتان ایجاد نمی کرد؟

ما تصمیم خود را برای راه اندازی این تاکسی آنلاین گرفته بودیم و هیچ موردی نمی توانست مانع ایجاد آن شود. از طرفی در آن زمان اسنپ از سمت تاکسی رانی با مشکلاتی مواجه شده بود و ما اینگونه فکر کردیم که به دلیل حجم کار به قدری درگیر تهران خواهد شد که به دیگر استان ها نمی رسد. علاوه بر این با استانداری و دیگر جاهای مرتبط صحبت کردیم و بر اساس بومی سازی خواستیم که اجازه ورود اسنپ به کرمان داده نشود. تا اینجا نیز تلاش کردیم که رنک های اول گوگل را داشته باشیم. دیروز راننده ای را ثبت کردیم که با معرفی از طرف اسنپ به هوبر آمده بود و این نیز برای ما خوشایند بود که تا حدودی شناخته شده ایم.

مهم ترین رکن فعالیت رانندگان در هوبر چیست؟

احترام به مشتری، رانندگان ما پاداش های متفاوتی دریافت می کنند تا فقط ارتباط مناسبی را با مسافرانشان داشته و افراد از سفر با هوبر آرامش را به همراه داشته باشند. ما امتیاز کارواش رایگان را به رانندگانمان داده ایم تا اتومبیل حمل مسافر همواره تمیز و شایسته میزبانی افراد باشد. سرویس دهی مطلبوب مهمترین خواسته ما از رانندگانمان است. یکی از آیتم های اصلی مدل رفتاری ما با رانندگان هوبر همواره بر اساس بازخورد مشتریان خواهد بود.

 

در حال حاضر چند راننده دارید و نحوه ورود رانندگان به هوبر چگونه است؟

هوبر در حال حاضر ۱۴۷ راننده خانم و آقا دارد، افراد با استفاده از اپلیکیشن درخواست خود را فرستاده و اسکن مدارک خود را برای ما آپلود می کنند، پس از آن جهت استعلام مدارک به صورت حضوری مصاحبه شده و در آخر اتومبیلشان از لحاظ فنی کاملا بررسی شده و پس از تأیید تمامی این موارد می تواند راننده هوبر شوند. سپس آن فرد سفری تستی خواهد داشت و پس از موفقیت در آن می تواند سفرهای دیگری نیز داشته باشد. ما در هوبر گزینه ای شبیه به اسنپ رز نداریم اما با بررسی مسائل حقوقی آن به این نتیجه رسیدیم خانم ها هم می توانند همچنان آقایان جز رانندگان ما باشند.

در حال حاضر از اسنپ و تاکسی های آنلاین کرمان نگرانی ندارید؟

طبیعتا اگر ارگان های دولتی کرمان حامی کسب و کارهای بومی خود باشند اسنپ و سرویس دیگری از تهران نمی تواند به کرمان ورود کند. اما مهمتر از آن دیگر همکاران ما در کرمان می باشند، با این عنوان که ما خود را با دیگر تاکسی های اینترنتی کرمان رقیب نمی دانیم، ما می توانیم با تعامل با هم به راحتی در کرمان کار کنیم و همه از این وضعیت سود ببریم و مانع از ورود غیربومی ها به کرمان شویم.

تیم هوبر متشکل از چه کسانی با چه تجربه هایی می باشد؟

علاوه بر خودم رضا یزدانی مدیر فروش و بازاریاب شرکت های تجاری منطقه جنوب شرق کشور، پروفسور رضا اکبری نیا دانشیار دانشگاه مونت پولیه فرانسه، دکتر علیرضا اکبری نیا مدیر فنی شرکت زایس آلمان و مهندس احسان بحرینی مهندس کامپیوتر و فروشنده برتر شرکت ای بی آمریکا، امور برنامه نویسی هوبر نیز در خارج از کرمان برون سپاری شده است.

چشم اندازتان برای هوبر چیست؟

قدم بعدی ما که بزودی اجرا خواهد شد، هوبرباکس خواهد بود برای حمل و نقل قطعات کامپیوتری و به صورت گسترده تر ابزار و وسایل دیگر، گزینه ای شبیه به پیک اما با اتومبیل نه موتور.

ما راهی جز جا انداختن هوبر در بین افراد نداریم، هوبر با توجه به شعارش؛ سه کلیک تا مقصد آینده بسیار خوبی را در بین افراد می بینید. اینکه به ما اعتماد کنند و این سه کلیک و استفاده از هوبر به زدن ریموت و باز شدن در پارکینگ و استفاده از اتومبیل شخصی ترجیح داده شود. هوبر هم وزن با اوبر به معنای حامی و پشتیبان از لغت نامه دهخدا انتخاب شده و بر اساس معنایش حامی مشتریان خود خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/90
اخبار مرتبط
نظرات شما