• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
۳ هزار و ۳۸ کیلومتر در یک سال؛

رکورد کرمان در احداث خطوط شبکه گاز

استاندار کرمان در بازدید از شرکت گاز کرمان گفت: استان کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه گاز طی سال گذشته، رکورددار احداث خطوط در سطح کشور است...

 محمدمهدی فداکار از شرکت گاز استان کرمان بازدید کرد و ایستگاه سیار تقلیل فشار با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت، جهت استفاده در شرایط اضطراری و بحران با حضور استاندار کرمان رونمایی شد.
 استاندار کرمان در این بازدید، توسعه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: سرمایه‌گذاری مقدمه اصلی برای توسعه‌ است و برای این منظور نیز باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کرد.
فداکار با اشاره به ظرفیت صنعتی و معدنی استان و مصرف انرژی آنها عنوان کرد: گاز از ضروریات زیرساخت برای صنایع معدنی در کنار آب و برق محسوب می‌شود. صنایعی مانند خودروسازی نیاز چندانی به گاز ندارد، اما در صنایع پایین دستی و جانبی و فولادی‌، گاز یک زیرساخت اصلی است.
استاندار کرمان افزود: شرکت گاز استان یک مجموعه پرکار، خوش فکر و توسعه‌نگر است، مشکلاتی هم که در مسیر توسعه ظرفیت‌های گازی وجود دارد باید حل شود و در کنار آن الزامات زیست محیطی نیز رعایت شوند
فداکار با اشاره به عملکرد مثبت شرکت گاز استان کرمان در سال گذشته، تصریح کرد: شرکت گاز استان کرمان با اجرای ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر خطوط شبکه، رکورد ملی گاز را شکسته است.
وی ابراز داشت: حجم کاری در استان کرمان به دلیل وسعت و فاصله نقاط شهری و روستایی از یکدیگر، قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست و به نسبت کار، هزینه و انرژی بیشتری  را می‌گیرد.
استاندار کرمان، ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی در کنار فعالیت‌های سازمانی‌ را موجب افزایش راندمان کاری دانست و گفت: ارتباط‌های خارج از سازمانی و شبکه‌ای در راستای پیشرفت کار سازمان لازم است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز با بیان اینکه ۸۱ شهر از مجموع ۸۴ شهر استان، گازرسانی شده‌اند، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در استان کرمان نیز گازرسانی شده‌اند که در سال گذشته ۴۰۰ روستا به شبکه سراسری گاز پیوستند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا سلیمانی عنوان کرد: اشتراک جذب شده استان تا پایان سال گذشته، ۸۱۳ هزار و ۹۶ مشترک بوده است؛ همچنین یک هزار و ۸۰۱ واحد صنعتی در استان گازرسانی شده‌ و خطوط لوله احداث شده در سطح استان ۲۹ هزار و ۳۲۱ کیلومتر است.
وی تصریح کرد: ۱۷ درصد از شهرها، ۴۰ درصد روستاها، ۱۳ درصد اشتراک جذب شده، ۱۹ درصد نصب انشعاب و علمک، ۴۱ درصد صنایع گازدار و ۲۳ درصد خطوط لوله گاز استان کرمان طی دو سال گذشته دولت سیزدهم گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: سال گذشته، ۳ هزار و ۳۸ کیلومتر کار خطوط لوله گاز در استان انجام شد در صورتی که تکلیف ابلاغی شرکت ملی گاز به استان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده است.
سلیمانی ابراز داشت: استان کرمان در این زمینه رکورد ملی گاز را شکست که حاصل تلاش مجموعه استان و کمک‌ها و راهبری‌های استاندار و دیگر مدیران و دستگاه‌های نظارتی است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10893
اخبار مرتبط
نظرات شما