• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
طلا در عبور از مرز 1820 دلار ناکام ماند. برخی تحلیل‌گران معتقدند قیمت طلا باید نزدیک 2000 دلار باشد و کمتر از حد برآورد شده است. جلسه آتی سیاست پولی فدرال احتمالا برای طلا تعیین‌کننده است.
این هفته هم مثل هفته‌های گذشته هر چهار بازار طلا، سکه، دلار و بورس سودده بودند.در میان این بازارها در هفته ابتدایی شهریورماه، «دلار» پربازده‌ترین و «سکه» کم‌بازده‌ترین بازار بوده است.
این هفته هم مثل هفته‌های گذشته هر چهار بازار طلا، سکه، دلار و بورس سودده بودند. در میان این بازارها در هفته نهایی مرداد ماه، طلا پربازده‌ترین و بورس کم بازده‌ترین بازار بوده است.
قیمت‌ دلار و سکه به پشت مرزهای جدید رسیدند: سکه پشت کانال 12 میلیون و دلار پشت کانال 27 هزار تومان. بازار ارز در هفته اخیر نوسانی ظاهر شد این نوسان در آخرین روز کاری رسمی بازار نیز ادامه داشت و در انتهای معاملات با افزایش 400 تومانی 26 هزار و 900 تومان رسید.
شورای جهانی طلا در تازه‌ترین گزارش فصلی خود از سقوط شدید خرید سکه و شمش طلا توسط مردم ایران در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر داد. بر اساس آمارهای این نهاد بین‌المللی، ایرانی‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تنها ۲.۵ تن سکه و شمش طلا خریداری کرده‌اند که کمترین میزان از پاییز سال ۲۰۱۶ است.
وقتی پای رمزارز به میان می آید، باید بدانید که عملکردهای گذشته ضامن سود آینده نیست. تحلیل گران به طور مداوم به سرمایه گذاران در بازار رمزارز هشدار می‌دهند با پولی سرمایه‌گذاری کنند که با از دست دادن آن مشکل چندانی ندارند.
در حالی که اخبار مذاکرات وین و تجارت خارجی سیگنال‌های مثبتی به بازار ارز نمی‌دهد، وضعیت بلاتکلیف تجارت و تعطیلی بخش‌های مختلف با سرکوب تقاضا دلار را کاهشی کرده است. اما کاهش قیمت دلار تا کی دوام خواهد داشت؟
طی بیش از یک‌سال اخیر تعطیلی‌های مکرر و طولانی‌مدت بازار طلا به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی جشن‌ها و مراسم به همین دلیل درکنار کاهش قدرت خرید مردم، بازار طلا را به‌ویژه در حوزه مصنوعات به رکودی عمیق فروبرده است...
پس از اینکه طالبان توانست برخی مناطق در افغانستان را تصرف کند این سئوال پیش آمد که این اتفاق چه اثری بر قیمت دلار در ایران دارد؟ با توجه به ارتباط ارزی هرات و تهران برخی گمان می کنند بازار ارز ایران در کوتاه مدت از این اتفاق اثر می‌گیرد.
هنگام خرید طلا مراقب باشید که در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، مالیات فقط به سود و اجرت طلافروش تعلق می‌گیرد، نه به قیمت اصلی آن!
بازارهای مالی در هفته اول تیرماه با اقبال روبه‌رو شدند و بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند. سکه طرح جدید با رشد بیش از چهار درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.
یک هفته تا پایان مهلت مشمولان برای پرداخت مالیات خرید سکه از بانک مرکزی باقی مانده است. در این بین ابهامی وجود دارد مبنی براینکه خرید سکه از صرافی‌ و طلافروشی نیز مشمول مالیات می‌شود یا خیر؟...
بالاخره پس از چند ماه روند ماهانه بورس مثبت شد. دیگر بازارها هم در خرداد ۱۴۰۰ روند مثبتی داشتند اما این رشد تنها در حد یک تا دو درصد بود و دیگر از رشدهای دو رقمی سال قبل خبری نیست.
اگر سرمایه‌گذاران در یک سال اخیر دارایی خود را به هر یک از بازارهای طلا، دلار و سکه می‌بردند سرمایه‌شان حدود ۳۰ درصد رشد می‌کرد، اما در بازار بورس بیش از هشت درصد از دارایی‌هایشان از بین می‌رفت.
در آخرین هفته خردادماه دو بازار «دلار» و «سکه»، به ترتیب، بیشترین افزایش قیمت را داشتند اما در طرف دیگر دو بازار طلا و بورس دچار ریزش شدند و سهامدارنشان را متضرر کردند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان شرایط و جزئیات پرداخت مالیات مقطوع دریافت کنندگان سکه در سال 1399 را تشریح کرد. محمد سلمانی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‏های مستقیم اظهار کرد: تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۹۹ نسبت به دریافت حداکثر 155 قطعه سکه اقدام کرده اند، تا پایان خردادماه مهلت دارند از تسهیلات مالیات مقطوع برخوردار شوند.
در جریان معاملات یک هفته گذشته ۱۰ ارز برتر بازار کریپتوکارنسی روندی نزولی داشتند و اصلاح بازار هنوز ادامه دارد.
«بیت‌کوین» بعد از ناتوانی در پشت سر گذاشتن مقاومت ۴۰ هزار دلار تا محدوده ۳۱ هزار دلار ریزش کرد اما تقاضا در کف قیمتی افزایش یافت و بازار دوباره جان گرفت.
مجلس و دولت به دنبال اخذ مالیات از فروش مسکن، طلا، ارز و خودرو هستند، مالیاتی که در سال اول فروش تا ۴۰ درصد سود است. دولت بابت کدام خدمات مالیات می‌گیرد؟
در جریان معاملات یک هفته اخیر بازار رمزارزها، بسیاری از ارزها بعد از ریزش‌های اخیر، کمی از ریزش‌های خود را جبران کردند.
صفحه 1 صفحه بعدی