• جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024

  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024
تفاهمنامه تاسیس و راه اندازی پردیس علم و فناوری رفسنجان با حضور استاندار کرمان و روسای پارک علم و فناوری استان کرمان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان( سازمان موسس پارک علم و فناوری استان) و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، امضا شد.
سال 99، برای استارت‌آپ‌های ایرانی سال چالش با همه‌گیری کرونا بود. اما بعضی استارت‌آپ‌ها در این بین رشد کردند و دیده شدند...
تلفن های هوشمند به جز جدایی ناپذیر زندگی همه تبدیل شده اند. سطح استفاده از انواع رسانه های مجازی با بالا رفتن سطح نفوذ این تلفن ها افزایش یافته است. نفوذ تلفن های هوشمند در زندگی مردم برای افراد خلاق یک فرصت است تا در این بازار غوطه خورده و کالایشان را بفروشند. یکی از این کالا پادکست است. اکنون نزدیک به 10 استارت آپ ایرانی به طور تخصصی در تولید و توزیع آن در فضای مجازی فعالیت می کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:همه در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم و باید مبارزه کنیم بر فرهنگ غلط اقتصاد نفتی و بروکراسی حاکم بر سیستم اداری فائق بیاییم.دکتر سورنا ستاری در جلسه کارگروه علم و فناوری استان کرمان اظهار کرد: احداث کارخانه نوآوری در کرمان را حتما پیگیری می کنم و باید بحث اول استان باشد تا بتوانیم مکان را نهایی کنیم زیرا بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند و خیلی مهم است.
مرکز نوآوری و شتابدهی تگ نخستین بستر خدمات نوآورانه و فناورانه جنوب شرق کشور با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.بر اساس این گزارش،فعالان فناور استان کرمان که میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و همراهان وی بودند از «مرکز نوآوری و شتابدهی» بهره‌مند شدند.
فرآیند احداث مرکز نوآوری و شتابدهی «مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری» با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شهرستان رفسنجان آغاز شد.
دومین رویداد استارت آپی "کارنامه" با موضوع کسب و کارهای بزرگ و نوپا، رقابت یا رفاقت؟ با حضور رضا کلانتری نژاد مدیرعامل هم آوا و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین در اتاق کرمان برگزار شد.
به نظر می‌رسد تا رسیدن نام استارتاپ‌های ایرانی به تابلو بازار سرمایه راه زیادی مانده است. نسل اول استارتاپ‌های ایرانی با کمترین توجه به زیرساخت‌های مالی و حاکمیت شرکتی شکل گرفته و رشد کرده‌اند و حالا که سرمایه‌گذاران این کسب‌وکارها برای به دست آوردن دوباره پول و نقدینگی چاره‌ای جز وارد کردن آن‌ها به بورس نمی‌بینند، این ساختارهای غیرشرکتی بلای جان آن‌ها شده است.
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان گفت: بیش از 210میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان اختصاص یافت.
سومین جشنوارۀ ایده‌های خلاق و کارآفرینی در تالار وحدت دانشگاه برگزار شد.
آیین چهاردهمین دورۀ جایزه افضلی پور، چهارمین دورۀ جایزه هنری ادبی صبا، هشتمین دورۀ جایزه علی افضلی پور، دومین دورۀ جایزه دانشجوی برتر کارشناسی دانشگاه و دومین دورۀ جایزه کارمند نمونه دانشگاه با معرفی برگزیدگان این دوره، به کار خود پایان داد
آیین چهاردهمین دورۀ جایزه افضلی پور، چهارمین دورۀ جایزه هنری ادبی صبا، هشتمین دورۀ جایزه علی افضلی پور، دومین دورۀ جایزه دانشجوی برتر کارشناسی دانشگاه و دومین دورۀ جایزه کارمند نمونه دانشگاه با حضور محمدعلی بهمنی استاد غزلسرا و شاعر مطرح و حسن ناهید چهرۀ صاحب نام موسیقی و جمع زیادی از مدیران، مسئولان و دانشجویان استان، در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزار شد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه در اقتصاد نفتی با پول، ادای فعالیت‌های اقتصادی مدرن را در می‌آوریم اظهار کرد: این مواردی که در قالب شرکت های دانش بنیان و غیره در استان کرمان فعالیت می کنند، صنعت نیستند، بلکه صرفا کارخانه هستند. ما مفاهیم توسعه را اشتباه گرفتیم و نتیجه آن این شده است که رو به صنعت مونتاژ آورده ایم. صنعتی نیاز به دانشگاه دارد که خودش ماشین‌سازی و خط تولید بزند در حالی که در اقتصاد نفتی ما همه چیز را با پول می سنجیم.
مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان از سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور به استان کرمان خبر داد.
در نخستین جشنواره بهره وری استان کرمان از شرکت های برگزیده، تجلیل شد.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه گفت: هفت اختراع و تولید و 53 نمونه محصول در سایه فعالیت های پژوهشی استادان این دانشگاه در هشت سال گذشته به دست آمده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: معتقدیم اقتصاد استان کرمان مبتنی بر دانش نیست و به همین دلیل صادرات مواد خام را شاهد هستیم و ارزش افزوده نداریم.
صفحه 1