• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
اطلاعات منتشر شده زیرمجموعه سایپا نشان می دهد؛

اسکلت این خودرو همچنان مشتری دارد

اطلاعات منتشر شده پارس خودرو زیرمجموعه خودروسازی سایپا در پایان آذر 1402 نشان می دهد این خودروساز همچنان از محل تولید و فروش بدنه پراید کسب درآمد می کند...

پارس خودرویی ها تا پایان آذر سال جاری در مجموع نزدیک به 27 میلیارد و 960 میلیون تومان از محل فروش بدنه پراید (SKD)  کسب درآمد کرده است.
درآمدزایی از بدنه پراید در شرایطی است که این خودرو سال 99 به موزه فرستاده شد و از سبد محصولاتی سایپا خارج شد. اما اطلاعات منتشر شده زیر مجموعه خودروسازی سایپا نشان می دهد این خودرو همچنان محل درآمد خودروسازی سایپا و زیر مجموعه آن پارس خودرو است. پارس خودرویی ها هر دستگاه بدنه پراید را حول و حوش 38 میلیون و 800 هزار تومان فاکتور کردند.
این خودروساز طی 9 ماهی که از سال جاری گذشت در مجموع بیش از هزار و 200 بدنه پراید را در خطوط تولید خود تکمیل کرده است. اما مدیران پارس خودرو از این تعداد بدنه پراید حول و حوش 715 دستگاه را فاکتور کردند. البته مشخص نیست بدنه های تولیدی پراید مربوط به مدل صندوق دار آن بود یا مربوط به مدل هاچ بک (بدون صندوق) بوده است.
بررسی اطلاعاتی که پارس خودرو در سایت کدال سازمان بورس منتشر کرده نیز نشان می دهد سومین خودروساز بزرگ کشور تا پایان آذر 1401 نیز حدود 715 دستگاه بدنه پراید را تولید کرده اما هیچ یک از این بدنه ها را نفروخته است. بنابراین تا پایان پاییز 1401 از محل فروش بدنه پراید درآمدی را به حساب خود واریز نکرده است. با توجه به درآمد حدود 27 میلیارد و 960 میلیون تومانی می توان گفت خودروسازی سایپا از اسکلت پراید پول در می آورند.
سایپایی ها در سال هایی که به تولید پراید مشغول بودند این خانواده خودرویی در صدر جدول تولید قرار داشت و کارشناسان از پراید به عنوان گاو شیرده نارنجی های جاده مخصوص یاد می کردند.
به گزارش اکو ایران،اما با افزایش تعداد استانداردهای خودرویی و عدم بروزرسانی پراید با استانداردهای جدید در نهایت مدیران خودروسازی سایپا مجبور شدند تا سه عضو خانواده پراید، یعنی پراید 131، پراید 111 و پراید 132 را که در سبد محصولاتی خود داشتند طی یک برنامه زمانبندی به موزه بفرستند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10020
اخبار مرتبط
نظرات شما