• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
در ۹ ماه گذشته در استان کرمان؛

دستگاه قضا مانع تعطیلی ۵۹ کارخانه شد

رییس کل دادگستری کرمان در بازدید از صنایع مس شهید باهنر گفت: با ورود دستگاه قضایی استان در مدت ۹ ماه سالجاری از تعطیلی ۵۹ واحد تولیدی جلوگیری شد و موجبات حفظ اشتغال هفت هزار و ۲۳۰ نفر از کارگران، تکنسین ها و مهندسان این واحد ها نیز فراهم آمد...

ابراهیم حمیدی افزود: در این مدت ۳۶ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و رفع موانع تولید برگزار، ۱۷۹ مورد بازدید از واحدهای تولیدی انجام گرفت و همچنین با اقدامات حمایتی عدلیه، زمینه اشتغال جدید یک هزار و ۴۱۳ نفر فراهم شده است.
وی در ادامه بر ضعف در شبکه اطلاع‌رسانی، آگاه سازی عموم مردم از پیشرفت‌ها در بخش صنایع، معادن و کارخانجات تولیدی اشاره کرد و افزود: بایستی مسئولان کارخانه های و واحدهای تولیدی زمینه حضور دانشجویان و دانش آموزان به کارخانه ها را برای بازدیدهای علمی فراهم کنند تا انگیزه دانشجویان افزایش پیدا کند و در نهایت امید آفرینی در جامعه شکل گیرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این موضوع که شرکت صنایع مس باهنر فقط از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای تولید محصولات استفاده می‌کند، گفت: بایستی مسئولان کشوری و استانی موانع موجود در صادرات این محصول مهم را برطرف کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، وی با بیان اینکه محصولات مس از صنایع مورد نیاز کشورهای منطقه است بر فراهم کردن امکان صادرات این محصول ارزشمند تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل فراهم نشدن امکان صادرات به خارج از کشور قوانین و آیین‌نامه یا بخشنامه های داخلی و ضروری است در این باره تمهیدات لازم اندیشده شود تا دچار خود تحریمی نگردیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10150
اخبار مرتبط
نظرات شما