• پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 02 May 2024

  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 02 May 2024
۱۵ درصد سهم استان چه زمانی بر می گردد؟

۱۶.۵ همت از معادن کرمان به جیب دولت رفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۱۶.۵ همت حقوق دولتی در استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده و امیدواریم که بازگشت ۱۵ درصد سهم استان از حقوق دولتی را به استان داشته باشیم...

مهدی حسینی نژاد در ششمین جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: بیشتر موارد ۱۳ دستور کار امروز این شورا در خصوص بررسی مشکلات معادن و صنایع معدنی و طرح‌های غیرمعدنی است که با محدوده‌های معدنی تداخل دارند.
وی با اشاره به تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن ادامه داد: با پیگیری‌های شورای معادن استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بخشی از این تبصره در قانون برنامه هفتم توسعه مصوب شد که مهمترین آنها تامین برق موردنیاز هم کشور و هم صنایع است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: واحدهای معدنی و معادن که در حوزه انرژی خورشیدی هم در معدن و هم خارج از معدنشان سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند از ظرفیت تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن استفاده کنند و با تصویب در وزارت نیرو این مهم را عملیاتی کنند.
به گزارش ایسنا،وی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۶.۵ همت حقوق دولتی در استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده و امیدواریم که بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی را به استان داشته باشیم و مانند سنوات گذشته رخ ندهد.
حسینی نژاد ادامه داد: از محل یک درصد عوارض آلایندگی معادن حدود ۴۱۸ میلیارد تومان از معادن استان وصول شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10564
اخبار مرتبط
نظرات شما