• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
بررسی بازدهی بازارها در 7 ماهه ابتدایی سال 98؛

کدام بازار «بیشترین سود» را داشت؟

بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت دلار بیش از دیگر بازارها بود. بورس تنها برنده بازارهای مالی در هفت ماهه نخست امسال بوده که توانسته با بازدهی مثبت همراه شود.

بورس تنها برنده بازارهای مالی در هفت ماهه نخست امسال بوده که توانسته با بازدهی مثبت همراه شود.

بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت دلار بیش از دیگر بازارها بود.

دلار

روند قیمتی دلار طی هفت ماهه نخست سال جاری نزولی بوده است.

قیمت دلار در بازار آزاد که در ابتدای سال جاری حدود ۱۳ هزار ۱۷۰ تومان بود با افت ۱۴٫۳ درصدی در پایان مهر ماه امسال به ۱۱ هزار و ۲۸۰ تومان رسید.

قیمت دلار در فروردین و اردیبهشت ماه امسال روند صعودی داشت به طوری که طی این دو ماه قیمت دلار در بازار آزاد بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت، به طوری که در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در بالاترین سطح خود معادل ۱۵ هزار و ۳۸۰ تومان قرار گرفت.

کمترین میزان قیمت دلار طی هفت ماهه نخست سال جاری مربوط به هفتم شهریور ماه و معادل ۱۱ هزار و ۳۰ تومان بوده است.

سکه

در هفت ماهه ابتدایی امسال قیمت سکه روند نزولی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با افت بیش از ۱۱ درصد معادل ۴۸۵ هزار تومان از قیمت آن کاسته شد. قیمت هر سکه بهار آزادی از حدود چهار میلیون و ۳۹۴ هزار تومان در ابتدای سال جاری به سه میلیون و ۹۰۹ هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

 

بورس

بورس تنها بازاری بود که در هفت ماهه ابتدایی امسال پر افت و خیز ظاهر شد. شاخص کل بورس که در ابتدای فروردین ماه در سطح ۱۷۸ هزار واحد قرار داشت با رشدهای شگفت‌انگیز توانست در کانال ۳۲۷ هزار واحدی نیز قرار بگیرد، اما از سوی دیگر با ریزش‌های شدید نیز مواجه شد.

شاخص کل بورس در هفت ماهه نخست امسال که با نوسان‌های شدید همراه بود درنهایت توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس در هفت ماهه ابتدایی امسال با بازدهی مثبت ۷۲٫۵ درصدی بیش از ۱۲۹ هزار واحد ارتقا یافت و در کانال ۳۰۸ هزار واحد قرار گرفت.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور با بازدهی منفی مواجه بود و قیمت طلا کاهش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا با کاهش ۲۸ هزار تومانی قیمت همراه شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۶٫۷ درصدی از ۴۲۹ هزار تومان در ابتدای فروردین ماه امسال به ۴۰۱ هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1078
اخبار مرتبط
نظرات شما