• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان خبر داد:

بی نیازی ایران از واردات لوله‌های آلیاژی بر پایه مس

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان گفت: در سال رو‌نق تولید و در راستای اهداف تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و نظر به اهمیت خود کفایی و استقلال کشور، شرکت صنایع مس شهید باهنر موفق به تولید نهایی لوله‌های خاص آلیاژی در مقیاس مورد نیاز کشور شده است.

 مجید ضیایی، مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر گفت: در راستای سیاست‌های کلان کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت جلوگیری از خروج ارز در شرایط حساس کنونی، این شرکت موفق به تولید انواع لوله های خاص آلیاژی مورد استفاده در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع دریایی کشور در مقیاسی شده که عملا نیاز کشور از این محصول مرتفع شود.
ضیایی افزود، با تکیه بر دانش و غیرت همکاران سخت کوش و سالها تلاش کارشناسان و مدیران این مجموعه با همکاری یک شرکت هندی، این شرکت با افتخار اعلام می‌‌دارد که انواع آلیاژهای کاپرنیکل، آدمیرال و آلومینیم براس را در سایزهای مختلف در مقیاس مورد نیاز کشور تولید می کنیم.
وی ادامه داد: به حول و قوه الهی، این محصولات بومی‌سازی شده اند و در برخی از پالایشگاه‌ها و نیرو گاه‌های ایران نیز استفاده شده و مورد تایید کارشناسان فنی قرار گرفته است و وزارت صنعت، معدن، تجارت نیز تولید انحصاری این محصول را توسط شرکت صنایع مس باهنر اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: در این شرایط تحریم ایران می‌تواند علاوه بر رفع نیاز داخل، به عنوان تنها عرضه کننده این محصولات در منطقه، لوله‌های آلیاژی خاص را به دیگر کشورها صادر نماید و می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، برای کشور ارز آوری نیز داشته باشد.
لازم به ذکر است لوله‌های آلیاژی محصولی تخصصی است که به دلیل خواص فنی بسیار خاص، تولید آن نیازمند دانش فنی پیچیده و ماشین‌آلات پیشرفته بوده که در کندانسورها، آب شیرین‌کن‌ها و تجهیزات برودتی-حرارتی خاص در صنایع استراتژیک کاربرد فراوان دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1253
اخبار مرتبط
نظرات شما