• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
با انتخاب یک کرمانی به عنوان بازرس اصلی؛

جامعه حرفه‌ای فعالان گردشگری سلامت ایران،تشکیل شد

جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت، به عنوان چهارمین تشکل حرفه‌ای در سطح کشور با برگزاری مجمع عمومی تشکیل شد.در انتخابات این تشکل،حسین نیکونام، محمدجواد جلالیان و امیرحسین طلوع صادق آزادی از استان خراسان رضوی، مریم محمدپور از استان تهران، محمد مهدی سیاوشی از استان فارس، قاسم فرزانه از استان اردبیل و میثم سعادتی از استان خوزستان به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و افشین صفا از استان کرمان و میثم هاونگی از استان خراسان رضوی به‌عنوان بازرسان اصلی انتخاب شدند.

جلسه مجمع عمومی مؤسس جامعه حرفه‌ای فعالان گردشگری سلامت کشور در سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور فعالان گردشگری سلامت از سراسر کشور برگزار شد.

در این جلسه، معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در این نشست افزود: از مشکلات و چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت آگاه هستیم، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش می‌کند با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با این حوزه، شرایط صدور مجوز را تسهیل کند و بوروکراسی را کاهش دهد، همچنین الکترونیکی کردن فرآیندها می‌تواند مشکلات پیش روی فعالان این حوزه را رفع کند.

اسماعیل برات بیان کرد: یکی از خلأهای حوزه گردشگری سلامت، نبود تشکل‌های حرفه‌ای در سطوح استانی و ملی بود، خوشبختانه در سطح استان‌ها انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری سلامت در حال شکل‌گیری است و معاونت گردشگری کشور به منظور حمایت بخش خصوصی با درخواست تأسیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت در سطح کشور موافقت کرده است.

وی افزود: جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت، چهارمین تشکل حرفه‌ای در سطح کشور است که پس از جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، جامعه حرفه‌ای هتلداران و جامعه حرفه‌ای گردشگری الکترونیک تأسیس می‌شود.

بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ برات با اشاره به جایگاه حقوقی تشکل‌های حرفه‌ای تصریح کرد: وظیفه این وزارتخانه تنها نظارت است تا یک تشکل منسجم، قوی با ساختار دموکراتیک فعالیت کند.

وی اظهار کرد: استقلال تشکل‌های حرفه‌ای باید حفظ شود. آنها تشکل‌های مستقلی هستند که علاوه بر دفاع از منافع بخش خصوصی می‌توانند عهده دار امور تصدی شوند و در کنار این وزارتخانه به عنوان یک نهاد مدنی قوی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری داشته باشند.

در ادامه، هیات رئیسه مجمع عمومی انتخاب و اساسنامه جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب مجمع عمومی مؤسس رسید.

در پایان هر یک از کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام کرد و پس از آن انتخابات هیئت مدیره و بازرسان جامعه برگزار شد و حسین نیکونام، محمدجواد جلالیان و امیرحسین طلوع صادق آزادی از استان خراسان رضوی، مریم محمدپور از استان تهران، محمد مهدی سیاوشی از استان فارس، قاسم فرزانه از استان اردبیل و میثم سعادتی از استان خوزستان به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند.

همچنین سیدمحمدهادی نیرومند حسینی از استان فارس، افشین عزیزی و رضا خادم‌الرضا از استان تهران به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره و افشین صفا از استان کرمان و میثم هاونگی از استان خراسان رضوی به‌عنوان بازرسان اصلی و سیدمجتبی سادات از استان گلستان به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1305
اخبار مرتبط
نظرات شما