• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
رئیس اتاق کرمان،تاکید کرد

حضور پررنگ فعالان اقتصادی استان در نمایشگاه افغانستان

رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، پذیرش هیات‌ها و انجام مذاکرات و سایر فعالیت ها در یک سال گذشته با موضوع توسعه صادرات استان کرمان به افغانستان، انتظار می رود که فعالان اقتصادی حضور پررنگی در نمایشگاه کابل افغانستان داشته باشند.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست بررسی چگونگی شرکت در هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از 29 بهمن تا دوم اسفندماه سال جاری، افزود: با توجه به ایجاد محدودیت ها در بازارهای مختلف برای فعالان اقتصادی کشور از جمله بازار عراق، در چنین شرایطی بازار افغانستان از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی ادامه داد: صادرات کرمان به افغانستان در بهترین شرایط 20 میلیون دلار بوده که با توجه به اشتراک‌های فرهنگی بین دو طرف، امکان صادرات بیشتری به افغانستان وجود دارد که به همین دلیل ورود به بازار افغانستان به طور جدی در دستور کار اتاق کرمان قرار گرفته است.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: هدف از حضور روسا و نمایندگان اتاق های بازرگانی استان های مختلف افغانستان، هیات های تجاری و سفیر این کشور در استان و سایر مراودات و مذاکرات، تسهیل شرایط صادرات به این کشور و افزایش صادرات تا 200 میلیون دلار است. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: اگر چه شرکت در این نمایشگاه با هزینه هایی همراه است اما به نظر می رسد استفاده از این فرصت برای کرمان لازم است و باید با تمام توان مجموعه بخش خصوصی استان در این نمایشگاه حضور یابیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق گفت: رسالت ما حرکت در مسیر اهداف عالی استان است و به همین دلیل برگزاری پاویون کرمان در نمایشگاه افغانستان را بررسی و رایزنی های لازم برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفت. امیرحسین سعید، افزود: این نمایشگاه در بخش های مصالح ساختمانی، صنایع کوچک انرژی (آب، برق و گاز)، مواد و صنایع غذایی، مصنوعات چوبی و مبلمان، دارو و مواد شیمیایی، تجهیزات پزشکی، صنایع و فناوری دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع تبدیلی و کشاورزی، صنایع دامپروری و محصولات بهداشتی، شوینده‌ها، لوازم آرایشی و صنعت چرم برگزار می شود و می‌تواند گام بسیار بزرگی در راستای معرفی محصولات و خدمات قابل ارائه کرمان باشد.

وی با اشاره به اینکه از فضای 4 هزار مترمربعی مجموعه این نمایشگاه، برای پاویون کرمان 200 مترمربع فضا در نظر گرفته شده است، گفت: برای هر مترمربع 300 دلار هزینه دریافت می شود که 90 دلار آن از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به فعالان اقتصادی تخفیف داده می شود و همچنین به ازای هر 12 مترمربع امکان حمل 100 کیلوگرم بار به صورت رایگان فراهم است. سعید، با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نیز می توانند از تخفیف ویژه شرکت در این نمایشگاه برخوردار شوند، تصریح کرد: با توجه به فرصت اندک آغاز به کار نمایشگاه و همچنین حمل بار به افغانستان، فعالان اقتصادی باید هر چه سریعتر در رابطه با شرکت در این نمایشگاه تصمیم‌گیری کنند.

گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی نظرات خود در رابطه با نمایشگاه افغانستان را مطرح کردند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1422
اخبار مرتبط
نظرات شما