• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی،انجام شد

معرفی «علی حاجی زاده» به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان

در آیینی با حضور معاون وزیر راه،ضمن تقدیر از خدمات محمدمهدی بلوردی مدیرکل سابق،علی حاجی زاده به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کرمان معرفی شد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کرمان گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی دارد و برای تکمیل این شبکه در استان به اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان و تامین منابع برای احداث یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه دیگر نیاز است.

علی حاجی زاده ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مجموعه راه و شهرسازی خدماتی گسترده‌ای دارد و نهضتی در سال های گذشته در حوزه راهها و شبکه بزرگراهی استان کرمان آغاز شده که با همکاری دیگر دستگاه ها ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: امسال بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ابلاغ شده و تا امروز ۱۶۰ میلیارد تخصیص یافته که در این زمینه رشد خوبی نسبت به سال ۹۷ داشتیم و امیدواریم این اعتبارات در سطح استانی و ملی افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در این استان احداث شده که ۸۵ درصد روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: استان کرمان با ۱۱ درصد مساحت کشور میزان بسیاری از عرصه دولتی را در حوزه املاک و زمین در اختیار دارد و بالغ بر ۴۷۰ هزار کیلومتر مربع برابر با ۲۰ درصد خاک کشور را به عنوان متولی باید حفاظت کند.

حاجی زاده تصریح کرد: استان کرمان طی این سال ها بالغ بر ۳۰۰ مورد برخورد قضایی و پرونده با متصرفان املاک و زمین داشته و ۲۴۰ هکتار از اراضی به سیستم دولت و وزارت راه و شهرسازی برگشته است.

وی عنوان کرد: کرمان ۷۳ شهر دارد که ۵۸ شهر در حوزه شمال واقع شده و اداره کل راه و شهرسازی این استان با مشارکت شهرداری ها در تهیه طرح های ناحیه ای و تفصیلی اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: سه هزار واحد مسکن مهر در این استان در دست اقدام است و در حوزه بازآفرینی نیاز به اقدامات موثری وجود دارد و تاکید بر استفاده از اعتبارات تسهیلات بانکی است.

وی بیان داشت: قرارداد ۳۳ هزار واحد مسکن مهر از ابتدا در استان کرمان منعقد و ۲۷ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شد و حدود ۲ هزار واحد باقی مانده که با همکاری دست اندرکاران تا پایان امسال به بهره برداری می رسند و مابقی پرونده ها مشکل دارند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1474
اخبار مرتبط
نظرات شما