• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
با حضور مدیران استانی و شهری؛

تقاطع غیرهم‌سطح سردار شهید بادپا به بهره‌برداری رسید

با حضور استاندار کرمان، فرماندار کرمان، رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار کرمان، جمعی از مدیران استانی و شهری و خانواده‌ی سردار شهید حسین بادپا، آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا برگزار شد.

استاندار کرمان در این آیین ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر کرمان گفت: رویه‌ای که شهرداری کرمان در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در پیش گرفته، بسیار درست است.

محمدجواد فدایی با اشاره به وجود برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور گفت: اگر تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا و سایر پروژه‌های شهری که در این دوره به بهره‌برداری رسید، توسط شهرداری کرمان اجرا نمی‌شدند؛ الان، شاهد تعدادی پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر کرمان بودیم.

وی با بیان این‌که پل شهید بادپا 50 میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: این میزان هزینه، 10 درصد از اعتبارات شهرداری کرمان را شامل می‌شود.

استاندار کرمان افزود: سایر پروژه‌های نیمه‌تمام شهر کرمان نیز در دست اجراست و قرار است پروژه‌ی سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله‌فرجه نیز تا نیمه‌ی تیرماه سال 99 به بهره‌برداری برسد.

فدایی هم‌چنین ضمن تبریک روز مهندس، به تمام مهندسان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری کرمان گفت: مهندس، رفتار جامعه را تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اجرا و بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا گفت: به‌طور مثال ساخت همین پل، رفتار ترافیکی مردم را تعیین می‌کند.

استاندار کرمان افزود: مهندسان با طرح‌های درست می‌توانند رفتار جامعه را به سمت رفتار مطلوب هدایت کنند؛ بنابراین، یکی از ملزومات هر مهندس، این است که در زمینه‌ی جامعه‌شناسی هم اطلاعات داشته باشد.

فدایی تعامل مهندسان با جامعه‌شناسان را ضروری دانست و گفت: دانشگاه‌ها نیز باید مهندسان جامعه‌شناس تربیت کنند.

پشتیبانی شورای اسلامی شهر کرمان از شهردار کرمان

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین ضمن تبریک روز مهندس، به حضور اکثر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا اشاره کرد و گفت: حضور اعضای شورا در این آیین، به منزله‌ی تأیید عملکرد شهرداری و پشتیبانی اعضای شورا از شهردار کرمان و همکاران محترم ایشان است.

محمد فرشاد از همکاری سایر دستگاه‌هایی که برای به ثمر نشستن این پروژه کمک کردند، تشکر کرد و گفت: به‌ویژه تلاش دکتر موسوی، معاون امور عمرانی استاندار برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان جهت رفع معارض تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا، قابل تقدیر است.

وی به همکاری و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با شهردار کرمان هم اشاره کرد و گفت: در اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح، هیچ پیشنهاد و درخواستی اعم از تخصیص اعتبار و تهاتر نبوده که به تصویب شورای اسلامی شهر نرسیده باشد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بر سرعت‌بخشیدن به سایر پروژه‌های در دست اجرا نیز تأکید کرد و گفت: امیدوارم سایر پروژه‌ها ازجمله تقاطع‌های غیرهم‌سطح و بلوار شهید سپهبد سلیمانی که از پل شهید بهشتی شروع می‌شود و تا میدان اول فرودگاه ادامه دارد، هرچه زودتر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

افزایش 20 درصدی بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری کرمان

شهردار کرمان هم در این آیین با بیان این‌که امروز در روز پنجم اسفندماه، در دوره‌ی پنجم شورای اسلامی شهر کرمان، پنجمین پروژه‌ی بزرگ شهری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: امیدوارم این پروژه برای مردم شهر کرمان مفید باشد.

سیدمهران عالم‌زاده در ادامه، با اشاره به اقداماتی که در دوره‌ی جدید مدیریت شهری انجام شده است، گفت: در این دوره در جهت کاهش تعداد نیروی انسانی شاغل در شهرداری کرمان، 400 نفر نیرو طی 2.5 سال بازنشسته شدند؛ ضمن این‌که طی این مدت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و شهرداری منطقه پنج نیز راه‌اندازی شد.

وی افزود: با این اقدام بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری کرمان 20 درصد افزایش یافته است.

بهره‌برداری از 35 بوستان و پیاده‌راه تا آخر امسال

شهردار کرمان ادامه داد: هم‌چنین تا پایان امسال 35 بوستان و پیاده‌راه در مقیاس محله‌ای و شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

عالم‌زاده با اشاره به بهره‌برداری از پنج تقاطع غیرهم‌سطح که از دوره‌های پیشین شروع شده بود، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان شهرداری کرمان که ساخت آن در قالب قرارداد سرمایه‌گذاری از دوره‌های قبل شروع شده بود، از دیگر اقدامات شهرداری کرمان در دور جدید است.

وی افزود: هم‌چنین به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه، خرید اتوبوس در دوره‌ی جدید امکان‌پذیر نبود که به همین جهت، 30 دستگاه اتوبوس نوسازی و به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی شهر کرمان اضافه شد.

برگزاری جشنواره‌های فصلی برای افزایش روحیه‌ی نشاط و شادابی شهروندان

شهردار کرمان به برگزاری جشنواره‌های فصلی توسط شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش روحیه‌ی نشاط و شادابی شهروندان، برگزاری جشنواره‌های شهروندی فصلی، از بهار امسال در دستور کار قرار گرفت و در هر فصل یک جشنواره برگزار شد.

عالم‌زاده افزود: برگزاری این جشنواره‌ها به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر کرمان در سایر استان‌های کشور نیز اطلاع‌رسانی شده است.

وی ادامه داد: بازنگری طرح جامع شهر کرمان نیز از جمله اقداماتی است که با حمایت وزیر راه و شهرسازی در دستور کار شهرداری کرمان قرار دارد.

شهردار کرمان به پرداخت معوقات شهرداری کرمان به پیمان‌کاران هم اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال تمام‌ بدهی‌های شهرداری کرمان به پیمان‌کاران پرداخت خواهد شد.

عالم‌زاده افزود: هم‌چنین حقوق تمام پرسنل شهرداری اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی به‌روز شده است.

وی به اقدامات شهرداری کرمان در محله‌های هدف هم اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان با استفاده از میزان قیر اختصاص داده شده ازسوی دولت و هم‌چنین منابع داخلی، تعداد زیادی از معابر محله‌های هدف را آسفالت کرده که موجب رضایت‌مندی نسبی اهالی این محله‌ها شده است.

شهردار کرمان افزود: هم‌چنین تا سال آینده، دو پروژه‌ی بزرگ شهری دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید؛ ضمن این‌که پروژه‌های بزرگ دیگری در سال آینده شروع خواهد شد که پس از تصویب شورای اسلامی شهر کرمان، اطلاع‌رسانی می شود.

تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا؛ تکنیکال و فنی

مدیرعامل مؤسسه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم نیز در این آیین با اشاره به مشخصات تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا گفت: این پروژه متشکل از دو پل به طول 500 و 800 متر است که 311 سگمنت در اجرای آن استفاده شده است.

جواد فلاح افزود: در این تقاطع غیرهم‌سطح، 25 هزار مترمکعب بتن و 4000 تن آرماتور استفاده شده است.

وی ادامه داد: 166 شمع و 21 ستون و کوله در این پروژه اجرا شده است.

مدیرعامل مؤسسه شهید رجایی، تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا را از نظر تکنیکال و فنی حائز اهمیت دانست و گفت: محدوده‌ی این پروژه، جزو نقاط حادثه‌خیز شهر کرمان بود و آمار تصادفات و تلفات آن، بیانگر ضرورت اجرای این تقاطع غیرهم‌سطح است.

مدیرعامل مؤسسه شهید رجایی هم‌چنین مأموریت قرارگاه سازندگی خاتم را حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش مهندسی دانست و با اشاره به استفاده از نیروهای بومی در اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان گفت: 96 درصد از نیروهایی که در اجرای پروژه‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان فعالیت می‌کنند، بومی این شهر هستند.

لازم به ذکر است؛ در پایان این آیین، از خانواده‌ی سردار شهید حسین بادپا و مدیران و عوامل اجرایی این پروژه، تقدیر شد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1516
اخبار مرتبط
نظرات شما