• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
استاندار کرمان برای حمایت از بخش تولید،خواستار شد

مشارکت بزرگان معدنی استان در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

استاندار کرمان، امروز در دومین جلسه شورای معادن استان کرمان در سال 99 گفت: بحث مشارکت شرکت های بزرگ معدنی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش های مختلف باید جدی دنبال شود و با توجه به اینکه امسال سال "جهش تولید" و محور کار شعار سال است، یکی از راه های جهش تولید سرمایه گذاری های توجیه پذیر است

دکتر"محمدجواد فدائی"درباره انتقال حساب شرکت های بزرگ به استان عنوان کرد: مصوبات شورا باید اجرائی شود. وی افزود: بحث مشارکت شرکت های بزرگ معدنی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش های مختلف باید جدی دنبال شود و با توجه به اینکه امسال سال "جهش تولید" و محور کار شعار سال است، یکی از راه های جهش تولید سرمایه گذاری های توجیه پذیر است.

فدائی تصریح کرد: در خیلی از موارد به دلیل اینکه منابع مالی کم و سود تسهیلات بانکی طرح را از توجیه خارج می کند، اگر بتوانیم تسهیلات با نرخ های پایین تر در اختیارشان قرار بدهیم، به راه اندازی واحدها کمک می کند. همچنین اعطای تسهیلات به واحدهای فعال کمک بزرگی به جهش تولید است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه واحدهای مختلفی به دلیل کرونا دچار خسارت شدند، بیان کرد: دنبال این هستیم از راه های مختلف برای فعال شدن و جبران خسارت به این واحدها کمک کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای خسارت دیده را دولت تسهیلات می دهد که قطعا کافی نیست و برخی نمی توانند از این منابع استفاده کنند که اگر بتوانیم منابع را در استان تامین کنیم به حل مشکلات کمک می کند.

فدائی گفت: شرکت های بزرگ مسئولیت های اجتماعی دارند و در مواردی کمک های خوبی داشته اند و اخیرا شرکت های مس و گل گهر مبالغ خوبی در مقابله با کرونا کمک کردند که از آنها تشکر می کنیم و امیدواریم این کمک ها ادامه یابد

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان ادامه داد: تامین منابع تسهیلات ارزان قیمت نیز در راستای همین مسئولیت ها است.

مهدی حسینی نژاد  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بحث یک درصد فروش معادن ظرفیت بسیار خوبی برای استان است و توانستیم در سال ۹۷ مبلغ ۱۲ و نیم میلیارد تومان و سال ۹۸ بیش از ۸۰ میلیارد وصول کنیم که ۴۴ میلیارد تومان از مبلغ سال ۹۸ به استان برگشته است.

وی در ادامه افزود: بند الف ماده ۴۳ قانون معادن، اجازه داده تا یک درصد از فروش صنایع و معادن آلاینده و خسارت زا براساس نظر کارگروه مربوطه در زیرساخت های بهداشتی، درمانی و عمرانی هزینه کند.

حسینی نژاد تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت این منابع برای تامین تسهیلات ارزان قیمت تر موردنیاز صنایع و اصناف استان کرمان استفاده شود.

رییس سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: ۲۲ هزار و میلیارد تومان فروش شرکت ملی مس در سال گذشته بوده که یک درصد آن ۲۲۷ میلیارد تومان است و نیم درصد آن معادل ۱۱۳ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه امسال سال سختی برای واحدهای کشاورزی، صنعتی، صنفی و ... است، پیشنهاد داریم از محل نیم درصد، بخشی از منابع برای پرداخت تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری و یارانه سود تسهیلات به این واحدها پرداخت شود.

در این جلسه درباره تجمیع محدوده و پروانه بهره برداری یک معدن در سیریز(که سه سال معطل مانده بود) تصمیم گیری و تعیین تکلیف شد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1639
اخبار مرتبط
نظرات شما