• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
رقابت در بازار فروش آنلاین و سنتی؛

کدام کشورها به‌صورت آنلاین،مواد غذایی می خرند؟

علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از کشورها، سهم فروشگاه‌های آنلاین برای فروش مواد غذایی در مقایسه با فروشگاه‌های فیزیکی کم است. گزارش‌ها نشان می‌دهد مردم کره جنوبی تمایل بیشتری برای خریداری مواد غذایی به‌شکل آنلاین دارند.

در بسیاری از کشورها خرید آنلاین مواد غذایی چندان رایج نیست و آمازون و دیگر فروشندگان آنلاین مواد غذایی، هنوز مسیری طولانی برای رقابت با فروشگاه‌های فیزیکی و افزایش سهم در بازار پیش رو دارند.در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۹، سهم تجارت الکترونیک از فروش مواد غذایی در انگلستان ۷٫۶ درصد بوده است. اگرچه پیش‌بینی می‌شود، با شیوع ویروس کرونا، این رقم در حال حاضر رشد کرده باشد.

در کره جنوبی اما این رقم ۲۰٫۳ درصد گزارش شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۶، رشدی ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. به‌ این ترتیب کره جنوبی در صدر فهرست خریداران آنلاین مواد غذایی قرار دارد.

در چین سهم آنلاین خرید مواد غذایی ۱۵٫۲ درصد است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ بیش از دو برابر شده است.تایوان و انگلستان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این فهرست قرار دارند. در کشورهای توسعه‌یافته مانند هند و برزیل، هنوز خرید مواد غذایی به‌شکل آنلاین محبوبیت پیدا نکرده است.نمودار زیر سهم فروش آنلاین در صنعت مواد غذایی را در چند کشور مختلف در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد:

خرید آنلاین مواد غذایی
در مقایسه با سایر کشورها، مردم کره جنوبی تمایل بیشتری برای خریداری مواد غذایی به‌شکل آنلاین دارند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1644
اخبار مرتبط
نظرات شما