• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
با مهر تایید مجمع عمومی فوق العاده؛

سرمایه «گل‌گهر» 10 هزار میلیارد تومانی شد

افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر،به اتفاق آرا به تصویب مجمع رسید.در مجمع عمومی فوق العاده گل گهر که در سالن تلاش تهران برگزار شد, اعضای مجمع، به افزایش سرمایه «گل‌گهر» از 4800 میلیارد به 10 هزار میلیارد تومان موافقت کردند.

این نشست که با حضور حد نصاب قانونی اعضا و بازرس قانونی تشکیل شد, مقرر کرد افزایش سرمایه در دو گام انجام شود. بر همین اساس در گام نخست با آورده نقدی سهامداران, سرمایه شرکت از 4800 میلیارد به 7440 میلیارد تومان می رسد.
همچنین مجمع, اختیار مابقی افزایش سرمایه را به هیات مدیره واگذار کرد که در گام دوم تا رسیدن به سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی اقدام کند.
شرکت گل‌گهر در اواخر سال گذشته مجوز افزایش بیش از دو برابری سرمایه را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کرده بود.
جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این مجمع و پیش از رای گیری درباره افزایش سرمایه اظهار داشت: بیش از 60 درصد مواداولیه مورد نیاز باید خریداری شود تا جهش تولید پیش‌بینی شده محقق شود.
وی ضمن تقدیر از سهامداران، کارکنان و کارگران این شرکت خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه گل‌گهر نقش اساسی در زنجیره تولید فولاد کشور دارد، باید موضوع افزایش سرمایه در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.
وی در بخشی از صحبت های خود گفت: سال گذشته سال جهش تولید در گل گهر بود و این یک شاهکار است و در اینجا از پرسنل و اعضای هیئت مدیره و تیم تولیدی تشکر ویژه دارم.
مدیرعامل گل گهر اظهار داشت: بیش از 60 درصد مواد اولیه مورد نیاز را باید خریداری کنیم تا به جهش تولید علاوه بر جهش تولید سال گذشته دست یابیم.
در بخش دیگری از این مجمع، زید آبادی معاون مالی و اقتصادی گل گهر در جمع سهامداران شرکت گفت: ارزش گل گهر در سال 99 بالغ بر 83 میلیارد تومان است و رشد بسیار خوبی داشته ایم و همه در این سنگر با تلاش کار کردند.
پس افزود: افزایش سرمایه از 48 هزار میلیارد ریال به 100 هزار میلیارد ریال یعنی معادل 52 هزار میلیارد ریال را درخواست کردیم.
وی ادامه داد: از این میزان 31 هزار میلیارد ریال در شرکت های سرمایه پذیر گل گهر صرف می شود. 11 هزار میلیارد ریال برای خرید کنسانتره از معادن و 9715 میلیارد ریال نیز برای پروژه های در دست اقدام شامل طرح انتقال آب و ... در نظر گرفته شده است.
در پایان، مجمع گل گهر با افزایش سرمایه شرکت موافقت کرد و بر این اساس افزایش سرمایه در دو مرحله صورت خواهد گرفت که مرحله اول از 48 هزار میلیارد ریال فعلی به 74 هزار و 400 میلیارد ریال از محل آورده نقدی و بلافاصله پس از برگزاری مجمع انجام خواهد شد. مابقی به هیئت مدیره تفیض اختیار می شود تا ظرف یک سال از محل آورده نقدی تکمیل شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1647
اخبار مرتبط
نظرات شما