• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
پیشنهاد رئیس سازمان بورس؛

مردم به صورت غیرمستقیم سهام عدالت را آزاد کنند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: به مردم توصیه می کنم در بازار سرمایه که پیچیده است و شرکت های بزرگ حضور دارند به صورت غیر مستقیم سهام عدالت را آزادسازی کنند.

حسن قالیباف اصل، با اشاره به آزاد سازی سهام عدالت از سوی دولت گفت:بازار سرمایه از نظر اندازه و حضور مردم امروز به جای خوبی رسیده و افراد جدیدی که در بازار حضور دارند با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: ارزش بازار سرمایه  با شاخصGDP  برابری می کند در حالی که  پنج سال پیش بین 25 تا 30 درصد ارزش آن بود و این فرصت خوبی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: بازار سرمایه  پیچیده است و شرکت های بزرگ حضور دارند که دارای تعدادی زیادی از متغیر ها هستند که در عمل کرد و آینده آن ها تاثیرگذار است بر این اساس کسی که وارد این بازار می شود باید وقت کافی و دانش لازم برای این کار را داشته باشد.

وی افزود: در غیر این صورت افراد تازه کار باید به شکل غیر مستقیم از طریق ابزار های موجود مانند صندوق های سرمایه گذاری، سبدگردان ها و مشاوره های تخصصی استفاده کنند.

قالیباف اصل بیان کرد: بازار سرمایه فقط سهام نیست بلکه اوراق بهادار با در آمد ثابت است که کم ریسک یا بدون ریسک هستند و کسی که وارد این بازار می شود باید سبد ایجاد کند که دارای سهام و اوراق بهادار  باشد تا همه دارایی ها صرف سهام نشود.

وی تصریح کرد:کسی که وارد بازار می شود باید پول اضافی که در بانک دارد  و مازاد بر زندگی است را باید سرمایه گذاری کند نه این که دارایی هایش مانند ماشین و خانه را بفروشد و تبدیل به سهام کند.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: توصیه دیگر به دولت،بنگاه های سرمایه داری و هلدینگ ها است که  این حضور پرشور مردم در بازار بورس و پول های زیاد فرصت بزرگی است تا از رونق بازار استفاده کرده و پروژه های مورد نظر از این طریق تامین مالی کنند یا اگر نیمه تمام است به پایان برسانند و اگر شرکتی خارج از بورس است عرضه اولیه شود . 

وی تاکید کرد: مردم از طریق آزادسازی غیر مستقیم می توانند سهام خود را به فروش برسانند و صندوق هایی در بورس داریم که سهامشان معامله می شود و می توان به شخص دیگری واگذار کرد.

قالیباف اصل خاطر نشان کرد: صندوق های صدور ابطال در بورس وجود دارند که مردم می توانند هر وقت بخواهند مراجعه کنند بر اساس ارزش دارایی ها روز پول خود را دریافت کنند./

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1727
اخبار مرتبط
نظرات شما