• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
معرفی کتاب؛

به «بورس» خوش آمدید

یکی از دغدغه‌های عموم مردم این است که با پس‌انداز خود یک سرمایه‌گذاری مطمئن را شروع کنند ولی اغلب این افراد به دلیل نداشتن تخصص لازم، راهی جز سرمایه‌گذاری در بانک ندارند و همه ما هم می‌دانیم که سرمایه گذاری در بانک در کشورهای دارای تورم، موجب کاهش ارزش پول و از دست رفتن اصل سرمایه می‌شود...

 حال باید به دنبال راهی بود که ضمن حفظ ارزش پول، بازدهی مناسبی را کسب کرد و آن فعالیت در بازار سرمایه است؛ بازاری که در آن بتوان علی‌رغم خرید و فروش سهام، در سکه، صندوق طلا، اوراق با بازدهی ثابت و ... سرمایه‌گذاری کرد و مطالعه کتاب آموزشی به بورس خوش آمدید به شما کمک می کند.

روال این کتاب به گونه ای است که در ابتدا هر فردی که قصد ورود به بازار سرمایه و آشنایی با این بازار را دارد می تواند با خواندن آن ضمن مرور مفاهیم اولیه اقتصادی با بازار سرمایه آشنا شود. این کتاب یکی از جامع ترین کتاب های راهنمای ورود به بازار سرمایه به حساب می آید و خواندن آن به شما کمک می کند. بخش دوم این کتاب هم به آموزش تحلیل بنیادی کاربردی در بازار سرمایه اختصاص دارد. هر سرمایه گذاری با خواندن این کتاب قادر به تحلیل یک شرکت به صورت ساده و کاربردی است. رویکرد تحلیل بنیادی در این کتاب به گونه ای نسیت که شما چند روز برای تحلیل یک شرکت زمان بگذارید بلکه به سادگی در مدت زمان کمی قادر به برآورد سود یک شرکت خواهید بود که البته باید درصدی نوسان کوچک را برای تغییرات سود شرکت در نظر بگیرید.

بخشی از سرفصل های کتاب " به بورس خوش آمدید "

چگونه سرمایه گذاری در بورس را شروع کنیم

آموزش کامل تابلو خوانی در سایت  TSETMC

بررسی جزییات کامل در صورت‌حساب سود و زیان شرکت

مجامع شرکت های بورسی

انواع روش های افزایش سرمایه

پیش بینی مبلغ فروش سالیانه با استفاده از گزارشات ماهانه

گزارش های میان‌دوره‌ای شرکت‌ها و اثرات آن بر قیمت سهم

بدست آوردن سود هر سهم شرکت با استفاده از حاشیه سود خالص و ناخالص

نسبت P/E  و استفاده از آن در ارزش‌گذاری شرکت‌ها

سهام شرکت‌ها را چگونه برای خرید انتخاب کنیم

چرا کتاب " به بورس خوش آمدید "را مطالعه کنیم

مهم‌ترین و بارزترین ویژگی این کتاب که آن را از سایر کتاب‌های موجود در بازار متمایز می‌کند؛ در مرحله اول نثر ساده و قابل فهم آن و در مرحله بعدی ترتیب و توالی مطالب و به نوعی نحوه آموزش درست آن است؛ مطالعه این کتاب مناسب دو گروه است. گروه اول عموم افرادی هستند که برای اولین بار قصد ورود به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام را دارند و گروه دوم سرمایه‌گذارانی هستند که پس از یادگیری تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، نیاز به یادگیری تحلیل بنیادی دارند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1962
اخبار مرتبط
نظرات شما