• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
آمار نسبتا بالای ابتلا و مرگ در ۱۳ استان؛

روند صعودی کرونا در کرمان

بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منتشر شده است، روند صعودی یا شروع پیک در ۱۳ استان هرمزگان، بوشهر، آذربایجان شرقی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، البرز، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، گلستان و تهران دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش همچنین بیشترین موارد فوت شده در یک روز در ۷ مرداد ماه ثبت شده است. درهمین حال بررسی آمار ارائه شده ازسوی وزارت بهداشت حاکی از کاهش مرگ کرونایی طی دوروز گذشته است.البته پیش از این نیز از روز۱۵مرداد به مدت ۵روزمرگ و میر کرونایی درکشور کاهش پیدا کرده بود که پس از آن مجددا شاهد افزایش میزان جان‌باختگان این بیماری بودیم؛ هرچند که به رغم افزایش میزان جان‌باختگان، این تعداد زیر ۲۰۰نفر طی روزهای گذشته باقی مانده است.

روز گذشته نیز ۱۴۷ نفردیگر براثرابتلا به کرونا جان باختند. پیش از این روز ۲۴ مردادماه ۱۶۹نفر وروز ۲۵مردادماه ۱۶۱نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بودند.

۳۸۸۱ نفر در شرایط بحرانی

از سوی دیگر براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت از موارد ابتلا به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسیده است.

به گزارش «ایرنا» سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، همچنین روز گذشته از ابتلای دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور به کرونا و بستری شدن یک هزار و ۱۹ نفر از آنها خبرداد.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۷ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

۱۵ استان همچنان در وضعیت قرمز

به گفته معاون وزیر بهداشت استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 

تاکید مجدد بر ممنوعیت ایستگاه‌های صلواتی

همزمان با این شرایط و در آستانه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای یک بار دیگر ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی چای در ماه‌‌های محرم و صفر را در تمامی استان‌ها اعلام کرد. براساس این اطلاعیه هرگونه جابه‌جایی هیات و دسته روی، ممنوع است و هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.
 

جزئیات مجازات‌های متخلفان پروتکل‌های بهداشتی

از سوی دیگر روز گذشته معاون کل وزارت بهداشت، مجازات‌های عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که در جلسه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به تصویب رسید را اعلام و در عین حال تاکید کرد: ارائه خدمات ازسوی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه‌کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، ممنوع است و متخلفان در زمینه ارائه خدمات، مجازات خواهند شد. ایرج حریرچی در در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره مجازات‌های تعیین شده در حوزه اداری و دستگاه‌های اجرایی گفت: در مرحله اول اخطار کتبی با درج در پرونده، مرحله دوم توبیخ با درج در پرونده، در مرتبه سوم کسر یک‌سوم از حقوق و فوق‌العاده شغل تا یک ماه، مرتبه چهارم کسر یک‌سوم از حقوق و عناوین مشابه تا سه ماه و مرتبه پنجم انفصال موقت از خدمت تا سه ماه در نظر گرفته شده است. معاون کل وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، مجازات‌های این بند قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است.

حریرچی همچنین درباره مجازات‌های تعیین شده در حوزه صنفی نیز گفت: در مرتبه اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه‌ای، در مرحله دوم تعطیلی و پلمب واحد به مدت پنج روز و در مرحله سوم نیز تعطیلی فعالیت حرفه‌ای به مدت ۱۰ روز خواهد بود. او تاکید کرد که بنابر مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، تشخیص تخلف در این مورد برعهده مراجع بازرسی و نظارتی صنفی و سازمان تعزیرات است.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2258
اخبار مرتبط
نظرات شما