• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد

صدور مجوز ۸۷ بنگاه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از صدور مجوز فعالیت برای ۸۷ بنگاه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی سه هزار و ۶۲ نفر در پنج شهر جنوبی استان، خبر داد.

مسلم مروجی‌فرد در نشست رفع موانع تولید پنج شهرستان جنوبی استان کرمان (کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب) افزود: طی ۲ سال گذشته تا کنون این تعداد مجوز صادر شده است. وی بیان کرد: در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان ۷۶ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۴۸ نفر صادر شده است.

مروجی ادامه داد: در حوزه معدن هم با توجه به ظرفیت‌های این منطقه ۱۳۳ پروانه اکتشاف و ۸۴ گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری صادر شده است. وی بزرگترین مجموعه صنایع معدنی این منطقه را مجتمع تیتانیوم کهنوج عنوان کرد و از راه‌اندازی دوباره این مجموعه در دولت تدبیر و امید خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با حمایت‌های دولت این مجموعه به بخش خصوصی و شرکت فولاد پاسارگاد واگذار شد که روند تکمیل و فعال‌سازی آن سریع‌تر شده است. وی ادامه داد: همچنین احداث کارخانه دوم تیتانیوم در شهرستان کهنوج به شرکت دیگری از بخش خصوصی واگذار شده و واگذاری زمین مورد نیاز طرح انجام شده و عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر از هفته آینده آغاز می‌شود.

مروجی فرد از آمادگی این سازمان برای حمایت از سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: در بخش سرمایه‌گذران بومی به ویژه در طرح‌های وابسته به صنایع کشاورزی آمادگی صدور مجوزهای لازم با نهایت سرعت و یک روزه اعلام می‌شود. وی با بیان اینکه تمامی توان خود را در راستای کمک به سرمایه‌گذاران به کار می‌گیریم، افزود: این سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌های اولویت‌دار مورد نیاز منطقه را از کارشناسان حوزه‌های مختلف سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان دریافت کرده و در این زمینه مشاوره بگیرند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ضمن قدردانی از فرماندار و دادستان کهنوج گفت: برگزاری مرتب و مستمر کارگروه رفع موانع تولید در این شهرستان موجب شده تا بیشتر مشکلات در حوزه‌های سرمایه‌گذاری شهرستان حل شده و فعالیت بهتر واحدهای تولیدی و رضایت مردم و سرمایه گذاران را در پی داشته باشد. مروجی فرد تصریح کرد: در شهرستان کهنوج ۲۳ پروانه اکتشاف و ۱۲ گواهی کشف در حوزه معادن و هفت جواز تاسیس هم در حوزه صنایع معدنی صادر شده است.

در این نشست به مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه‌گذاران پرداخته شد که طی آن مسائل مربوط به زیرساخت‌های صنایع و معادن از جمله آب، برق و گازرسانی و همچنین مشکل معارض محلی بررسی و مصوب شد با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین و سایر مسوولان مشکلات موجود حل ‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2352
اخبار مرتبط
نظرات شما