• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان، خبر داد

رشد ۶۵ درصد ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در کرمان

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در پنج ماهه امسال نسبت به سال قبل ۶۵ درصد رشد در ارزش ریالی کشفیات داشته ایم، افزود: تمرکز ما در پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان است که در گروه اول ۱۹ درصد و در گروه دوم ۱۵۵ درصد رشد را شاهد هستیم.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در جلسه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس اقتصادی به صورت مستقل از پلیس آگاهی فعالیت می کند و عملکرد خوبی در سال جاری داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه امسال نسبت به سال قبل ۶۵ درصد رشد در ارزش ریالی کشفیات داشته ایم، افزود: تمرکز ما در پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان است که در گروه اول ۱۹ درصد و در گروه دوم ۱۵۵ درصد رشد را شاهد هستیم.

میرحبیبی با اشاره به اینکه در پرونده های سوخت و احشام کاهش داشته ایم اما اخیرا هر دو مورد در حال افزایش است، بیان کرد: در لوازم آرایشی بهداشتی و پوشاک همچنان قاچاق زیاد است و در آرد و گندم کشفیات خوبی داشته ایم.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: مواد خوراکی به ویژه نوشیدنی های قاچاق در سطح عرضه وجود دارد و باید در سطح عرضه با این موارد، لوازم خانگی و آرایشی بهداشتی برخورد کنیم و اتاق اصناف باید پیگیری و تذکرات لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه در بحث قاچاق احشام دام عشایر مورد سوءاستفاده قرار می گیرد و در ضبط و برخورد مشکل داریم و باید این مسئله حل شود، در ادامه اظهار کرد: شیرخشک صنعتی جزو کالاهای استراتژیک است و خبر داریم این محصول از کشور قاچاق می شود و باید از این مسئله جلوگیری کنیم.

میرحبیبی بیان کرد: نیاز استان سیستان و بلوچستان در طول سال ۲۵ تن شیرخشک است اما ما محموله های زیادی را در طول سال کشف می کنیم و باید برای این مسئله تدبیری اندیشیده شود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2420
اخبار مرتبط
نظرات شما