• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
پیش نیاز تحقق رشد 5.7 درصدی استان در برنامه ششم توسعه؛

24.5 هزار میلیارد تومان نیاز سالانه استان کرمان به سرمایه گذاری جدید

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان می گوید: برای تحقق 5.7 درصد از رشد اقتصادی استان به 122 هزار میلیارد تومان سرمایه در طی برنامه برنامه پنج ساله ششم نیاز است که به طور متوسط سالانه 24.5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان صورت گیرد.

جعفر رودری، عمده سرمایه گذاری‌های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه را در بخش صنعت و معدن با  سهم 77.2 درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس هدف گذاری‌های انجام شده پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان باید تا پایان سال به پیشرفت ۸۲ درصد برسند که بر اساس اطلاعات جمع بندی شده تا پایان بهمن ماه سال گذشته، ۷۰ درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی استان پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که بر این اساس بیش از ۸۵ درصد هدف گذاری تحقق پروژه ها انجام شده است.
 وی از تحقق 66 درصد پیش بینی سرمایه گذاری‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: طرح ها در پروسه زمانی پنج ساله تعریف شده‌ و عمدتاً  تا پایان سال ۹۷ می بایست به بهره برداری برسند.
وی با بیان اینکه در کمیته اقتصاد کلان استان نرخ رشد اقتصادی 8.5 درصد برای استان کرمان پیش بینی شده است، اظهار کرد: در این برنامه پیش بینی شده است که 5.7 درصد از این نرخ رشد اقتصادی از محل منابع و سرمایه گذاری جدید و 2.8 درصد از محل بهره وری محقق شود.
وی با بیان این مطلب که استان کرمان 4 درصد جمعیت کشور را در خود جاری داده است، اظهار کرد: درآمد سرانه استان کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر است.
رودری از ایجاد 9 هزار فرصت شغلی در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در پایان سال گذشته GDP استان کرمان ۷۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل 3.4  درصد از سهم کل تولید ناخالصی کشور بوده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/248
اخبار مرتبط
نظرات شما