• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
دومین گام اتاق کرمان در مدرسه سازی؛

مدرسه روستای عزیزآباد سیستان و بلوچستان افتتاح شد

اتاق کرمان پس از ساخت مدرسه در روستای هشمر کرمانشاه، در دومین گام، مدرسه روستای عزیزآباد بخش کنارک استان سیستان و بلوچستان را احداث کرد که این مدرسه 6 کلاسه در آئینی با حضور رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و دبیرکل اتاق کرمان، فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش چابهار و دانش آموزان دختر و پسر این روستا به بهره‌برداری رسید.

 رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق کرمان در این آئین ضمن سپاسگزاری از خیران و فعالان اقتصادی برای احداث این مدرسه در روستای محروم عزیزآباد، گفت: همه تلاش های لازم برای ساخت سریع تر و با کیفیت تر این مدرسه صورت گرفت تا دانش آموزان سال تحصیلی را در مدرسه جدید و در دو شیفت صبح و عصر آغاز کنند. حسین نجف‌آبادی‌پور، افزود: خوشبختانه این مدرسه در کمتر از 7 ماه و با هزینه 15 میلیارد ریال آماده و تجهیز شده و به دانش آموزان و مردم عزیز روستای عزیزآباد تقدیم  می شود.

وی ادامه داد: پیش از این دانش آموزان این روستا در مدرسه‌ای بسیار فرسوده و غیر ایمن تحصیل می کردند که خوشبختانه با ساخت مدرسه جدید اتاق کرمان در محیطی با نشاط و ایمن به تحصیل می پردازند. نجف آبادی، خاطرنشان کرد: به دلیل نامناسب بودن آب شرب منطقه، این مدرسه به دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن مجهز شده تا سلامت دانش آموزان نیز تا حدودی تامین شود.

در ادامه این آئین دبیرکل اتاق کرمان به عنوان مدیر اجرایی ساخت این مدرسه در کنارک گفت: پس از سیل سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان از طرف اتاق بازرگانی کرمان مامور به انتخاب منطقه‌ای محروم در این استان برای ساخت مدرسه شدم که خوشبختانه با کمک مسئولان محلی، روستای عزیز آباد که واقعا نیازمند به مدرسه بود، انتخاب شد. حسن امیری اظهار کرد: این مدرسه با زیربنایی به مساحت 403 مترمربع در قالب 6 کلاس، یک آزمایشگاه، بایگانی و سایر بخش ساخته شد که 300 دانش آموز دختر و پسر در دو شیفت مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم منطقه هر 15 روز تا یک ماه فقط چند ساعت از آب شرب لوله کشی مناسب برخوردار هستند، تصمیم گرفته شد سیستم تصفیه آب در این مدرسه راه اندازی شود که چند مخزن در مجموع با ظرفیت هشت هزار لیتر برای ذخیره آب و سایر تجهیزات در نظر گرفته شد. امیری خاطرنشان کرد: برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان مدرسه ای مجهز به سیستم تصفیه آب است  و خداوند را بابت این نعمت سپاسگزاریم.

در پایان این آئین هدایایی شامل کیف و لوازم التحریر به دانش آموزان مدرسه اهدا شد. گفتنی است در مهرماه سال 97 نیز به همت فعالان اقتصادی اتاق کرمان مدرسه 6 کلاسه روستای حشمر از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه افتتاح شد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2582
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما