• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
در راستای مسوولیت اجتماعی بخش خصوصی؛

عملیات احداث دومین مدرسه اتاق کرمان آغاز شد

عملیات احداث مدرسه 24 کلاسه خیرساز اتاق کرمان به عنوان دومین مدرسه از 120 مدرسه ای که مقرر شده فعالان اقتصادی به محوریت اتاق کرمان و با همکاری دولت در استان احداث کند، در آئینی با حضور رئیس اتاق کرمان، معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی استان و شهرستان بم، آغاز شد.

رئیس اتاق کرمان در این آئین گفت: در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی و با انجام گفت و گو ها و بررسی های لازم، به وضعیت نامطلوب سرانه فضای آموزشی در استان رسیدیم و تصمیم بر احداث مدارسی در سطح استان با کمک فعالان اقتصادی گرفته شد. سیدمهدی طبیب زاده، افزود: اگر چه کرمان استانی ثروتمند و دارای ظرفیت های بسیاری است اما سرانه فضای آموزشی در استان کرمان از میانگین کشور پایین تر است که برای جبران بخشی از این کمبودها تفاهم نامه همکاری بین اتاق کرمان، سازمان نوسازی مدارس و موسسه خیریه مهرگیتی برای احداث ۱۲۰ مدرسه منعقد شد.

وی اظهار کرد: اتاق کرمان در مواردی که جامعه با نیازهایی روبرو بوده احساس مسئولیت کرده که از جمله این موارد می توان به احداث اولین مدرسه در منطقه زلزله زده کرمانشاه در روستای هشمر بخش ثلاث باباجانی و احداث دومین مدرسه در روستای عزیزآباد بخش کنارک پس از وقوع سیل در آن منطقه اشاره کرد.

خیران مدرسه ساز کرمان سرآمد هستند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این آئین با تاکید بر اینکه خیران یکی از بازوان اصلی وزارت آموزش و پرورش هستند، گفت: امسال در استان کرمان ۱۲۰هزار کلاس درس با حضور خیران احداث خواهد شد و حدود ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای مشارکت خیران تامین اعتبار شده که سهم استان کرمان تاکنون ۴۰ میلیارد تومان است. مهرالله رخشانی مهر بیان کرد: هیچ پروژه خیر سازی در دولت نیمه تمام نمانده به طوری که از ۳۱۰ پروژه نیمه تمام استان کرمان ۲۹۰ پروژه با اعتبار ملی و ۲۰ پروژه باقی با اعتبارات استانی فعال هستند.

وی تصریح کرد: حضور خیران در استان کرمان نسبت به سال های قبل سرآمد شده و امیدوارم در سال جدید استان کرمان رتبه خوبی در جذب خیرین بدست آورد.

گفتنی است مدرسه 24 کلاسه در شهر بم با مشارکت اتاق کرمان و اداره کل نوسازی مدارس استان و با اعتبار اولیه برآورده شده 10 میلیارد تومان با زیربنای دو هزار و 100 مترمربع احداث خواهد شد. اولین مدرسه از 120 مدرسه مذکور نیز اوایل شهریورماه سال جاری در روستای شرف آباد کرمان کلنگ زنی شد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2666
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما