• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
در نشست خبری تشریح شد

اهداف توسعه ای «مس شهید باهنر» در کرمان

اقتصاد کرمان:در نشست خبری شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان که همزمان با سفر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به کرمان برگزار شد خبرهای خوبی از برنامه های توسعه ای مس باهنر و هلدینگ صدر تامین در کرمان ارایه شد که اشتغالزایی جدید صنعتی در استان در پی خواهد داشت...

97 درصد منابع مالی مس شهید باهنر در بانک های کرمان است
مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر با اشاره به انتقال دفتر مرکزی شرکت به کرمان،گفت: 97 درصد موجودی ما در بانک های استان و حساب های بانکی در کرمان متمرکز است که این مسئله نتایج و آثار اقتصادی مثبتی در استان به دنبال خواهد داشت..
مجید ضیایی اظهار کرد: شرکت مس شهید باهنر به عنوان صنایع جنبی مس از 38 سال قبل فعالیت می کند و رسالت اصلی این شرکت تولید محصولات پایین دستی برای صنایع مختلف کشور است.
وی با اشاره به اینکه در مس شهید باهنر تاکنون 34 هزار قلم قطعات و تجهیزات تولید شده، افزود: در حال حاضر پرفروغ ترین روزهای مس شهید باهنر را شاهد هستیم و برای نخستین بار در مس شهید باهنر دو عضو هیئت مدیره کرمانی هستند.
مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر گفت: سود مس شهید باهنر در دو سال اخیر 10 برابر شده و امسال مصوبه ای دریافت کرده ایم که سود شرکت در استان کرمان سرمایه گذاری شود که اقدام بزرگ و بی نظیری است.
وی با اشاره به اینکه مس شهید باهنر به عنوان معین اقتصای بخش راین در استان کرمان فعالیت می کند، افزود: برای اشتغال های خرد و خانگی در راین تسهیلات کم بهره 30 تا 60 میلیون تومان پرداخت می کنیم.
رشد ۱۲۳ درصدی فروش مس شهید باهنر
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در نشست خبری بیان کرد:صدر تامین، هلدینگ صنایع معدنی شستا است که ۲۴ شرکت دارد و بخش عمده فعالیت ها معادل ۸۰ درصد بنگاه داری است و ۵۰ هزار سهامدار حقیقی داریم.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار کارگر در مجموعه های ما مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در بدترین شرایط تحریم، کرونا، رکود اقتصادی و صادراتی که به سختی انجام می شود، کار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه گذشته رشد تولید در هدینگ صدر تامین شش درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده، بیان کرد: فروش امسال ما نیز نسبت به سال قبل رشد ۹۰ درصدی داشته که این اعداد بدون ذوب آهن است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با بیان اینکه تولیدات ما کیفی است و در انبار نمی ماند و بازار مناسبی دارد، گفت: سود خالص مجموعه ما ۱۷۲۰ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال بوده که رشد ۱۳۲ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: مس به دو دلیل برای ما مهم است زیرا از ظرفیت های کشور است و استعداد خوبی در مس داریم و باید تلاش کنیم جلوگیری از خام فروشی در مس محقق و کاتد به محصولات با ارزش افزوده تولید شود.
سلیمانی تصریح کرد: مصرف مس در دنیا به شدت در حال رشد است و از عناصر فلزی پرمصرف در تکنولوژی آینده است و سرمایه گذاری در این حوزه بازنده نیست.
وی با اشاره به اینکه توسعه شرکت مس شهید باهنر اهمیت دارد و استراتژی کلی شستا و صدر تامین این است این مجموعه را توسعه بدهیم، بیان کرد: آرزوی ما این است یک مجموعه دیگر تا سه سال آینده با محصولات جدید و تکنولوژی جدیدتر در استان کرمان احداث کنیم و رایزنی های زیادی صورت گرفته در راور یا هر نقطه ای که ظرفیت مس وجود دارد کار اکتتشاف را انجام بدهیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با اشاره به اینکه مس شهید باهنر سال گذشته جزو شرکت های اول در هولدینگ بوده، گفت: این شرکت در ۱۰ ماهه امسال رکورد زده و ۲۷ درصد رشد تولید داشته که میزان تولید امسال مس شهید باهنر ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.
وی افزود: شاخص فروش مس شهید باهنر امسال رشد ۱۲۳ درصدی داشته و ۲۴۰۳ میلیارد تومان فروش شرکت بوده که نشان می دهد محصولات بازار دارند و درآمد عملیاتی ما در این حوزه اتفاق افتاده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه سود ۹ ماهه امسال مس شهید باهنر با ۵۵۶ میلیارد تومان رشد ۱۲۴ درصدی را نشان می دهد، اظهار کرد: این اعداد نشان می دهد هیئت مدیره موفق عمل می کند و تولید و حاشیه سود افزایش پیدا کرده و در زمینه بهره وری تلاش می شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه سال قبل در مس شهید باهنر انجام شده، عنوان کرد: استراتژی افزایش تولید را دنبال می کنیم تا شرکت بتواند تا دو سال آینده حداکثر ظرفیت را داشته باشد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: مس شهید باهنر در حوزه بومی سازی تلاش می کند و تاکنون ۲۴ قطعه بومی سازی و ۹ محصول نوآوری داشته اند.
وی افزود: رویداد شتاب مس راه اندازی شده و تا پایان سال جاری دو رویداد با محوریت مس برگزار می شود که از ایده های نوآوری در زمینه ارزش افزوده و نوآوری در مس استقبال و با آنها مشارکت خواهیم کرد چراکه استان کرمان از ظرفیت های علمی و دانشگاهی خوب در این حوزه برخوردار است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2915
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما