• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خبر داد

واکسیناسیون کرونا در کرمان آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آغاز واکسیناسیون کرونا در کادر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد.دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در شهر کرمان آغاز شد و کمتر از دو ساعت است که تعدادی واکسن به دست ما رسیده و توزیع وزارتخانه ای بوده است.

وی افزود: 230 عدد واکسن به دانشگاه علوم پزشکی کرمان تخصیص داده شده که در دو مرحله به فاصله سه هفته تزریق می شود و امیدواریم مرحله به مرحله واکسن ارسال شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر بهداشت و درمان است و در این گروه نیز پزسنلی که بیشتر با بیماران کرونائی در ارتباط هستند، در اولویت قرار دارند و شامل همکاران بخش "آی سی یو" کرونا می شود.

وی بیان کرد: روزانه تزریق واکسن کرونا را انجام می دهیم و امیدواریم به خیر و خوبی بگذرد و زودتر از شر این ویروس خلاص شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طبق دستورالعمل وزارتخانه واکسیناسیون در چهار فاز انجام می شود و فاز اول مخصوص کادر بهداشت و درمان و افراد در معرض خطر، سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای مشخص است و فاز اول دو تا سه ماه است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز نخست به اتمام برسد.

وی افزود: در فاز اول کادر بهداشت و درمان، سالمندان و بیماران در معرض خطر گنجانده شده اند و فاز دوم کسانی که در این دسته قرار ندارند و فاز سوم افراد بین 18 تا 65 سال واکسینه می شوند و در طول یک سال به حدود 60 تا 70 درصد افراد جامعه واکسن تزریق می شود.

رشیدی نژاد در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند تهیه واکسن از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با آگاهی و تائید کامل مراجع ذیصلاح صورت گرفته، از نظر ما مورد تائید است و تزریق صورت می گیرد و خوشبختانه برخی از متخصصان عفونی ما که در اولویت هستند، اعلام آمادگی برای تزریق واکسن کرده اند و در همه جای دنیا این کار صورت می گیرد و خداروشکر آغاز واکسیناسیون در کشور ما نیز اتفاق افتاد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، گفت: به دلیل اینکه فعلا نمی شود برای همه واکسیناسیون انجام داد، چه کسانی واکسن می زنند و همه مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و توصیه سیستم بهداشتی در داخل کشور و سازمان بهداشت جهانی این است تا حذف و یا عبور از مرحله کرونا، بهداشت را رعایت و ماسک بزنیم، فاصله را رعایت و از تجمعات پرهیز کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2942
اخبار مرتبط
نظرات شما