• چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024

  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024
پورابراهیمی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی با مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق؛

گزارش استنکاف و کوتاهی دستگاه ها در مبارزه با قاچاق به مردم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از تدوین برنامه ای جامع با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مبارزه با قاچاق خروجی به ویژه کالاهای اساسی خبر داد و گفت: گزارش تمام دستگاه هایی که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز کوتاهی و استنکاف کرده اند به اطلاع مردم می رسد.

محمدرضا پور ابراهیمی  نماینده کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود با ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، گفت: با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با قاچاقو نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید توجه ویژه به امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور ضرورت دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید همکاری های بیشتری بین کمیسیون اقتصادی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  صورت گیرد، افزود: 3 اقدام مهم در دستور کار کمیسیون قرار گرفته که برای تحقق نیازمند همراهی بیشتر دولت است.

گزارش تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق کالا و ارز به زودی در صحن علنی مجلس قرائت می شود

وی با اشاره به اینکه نخستین موضوع مهم لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که هم اکنون در دستور کار کمیسیون  اقتصادی قرار دارد، ادامه داد: سال گذشته متن این لایحه نهایی شد، اما به دلیل اظهارنظر دستگاه قضایی با تاخیر مواجه شد که پایان سال این اظهارنظر به کمیسیون  اقتصادی رسید و کار بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد که مقرر شد بین ستاد و کمیسیون برای بررسی مواد مفاد لایحه همکاری شکل بگیرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق کالا و ارز دومین موضوع است که  در کمیسیون اقتصادی نهایی شده  است، تاکید کرد: این گزارش محورهای آسیب شناسی جدی را در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدنظر قرار داده که به زودی این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود و  به شناسایی نقاط ضعف در مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمک می کند.

تدوین برنامه ای جامع برای مبارزه با قاچاق خروجی 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع مبارزه با قاچاق خروجی که یکی از معضلات در بحث کالاهای اساسی بوده تاکید مکرر دارند، افزود: قرار است کمیسیون اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره یک برنامه جامع مشخص کنند که در صورت نیاز در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لحاظ می شود.

گزارش تمام دستگاه هایی که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز کوتاهی و استنکاف کرده و قانون را عملیاتی نکرده اند در صحن علنی قرائت و به اطلاع مردم و مسئولان می‌رسد و با آنها برخورد می شود

این نماینده  مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون موجود مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشان داد که ستاد کارهای خوب و حرکت های رو به رشدی در این زمینه انجام داده است، ادامه داد: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در ستاد عملیاتی شده اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله دارد که یکی از معضلات حال حاضر این بخش سامانه‌های اطلاعاتی بوده که چالش اساسی قاچاق کالا در کشور است.

موضوع مبارزه با قاچاق در واقع حمایت از منافع ملی در امر تولید است

وی با اشاره به اینکه مقرر شده برنامه زمان بندی ایفای تعهدات به تفکیک دستگاه‌ها حداکثر تا یک هفته آینده از سوی ستاد برای کمیسیون ارسال شود، تاکید کرد: بر این اساس تکالیف دستگاه‌ها به تفکیک وظایف آنها که در قانون مشخص شده و تأخیر زمانی صورت گرفته در اجرا مشخص می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گزارش تمام دستگاه هایی که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز کوتاهی و استنکاف کرده و قانون را عملیاتی نکرده اند در صحن علنی قرائت و به اطلاع مردم و مسئولان می‌رسد و با آنها برخورد می شود، چراکه موضوع مبارزه با قاچاق در واقع حمایت از منافع ملی در امر تولید است و مجلس در این حوزه با هیچ فردی تعارف نخواهد داشت./

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/316
اخبار مرتبط
نظرات شما