• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
در مجمع کگل چه گذشت؟/ تقسیم سود ۱۳۰ تومانی ؛

افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیاردی در دستور کار گل‌گهر

مجمع عمومی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» برگزار شد و تقسیم سود نقدی ۱۳۰ تومانی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران این شرکت رسید.در این مجمع، مهندس ایمان عتیقی مدیرعامل گل‌گهر برنامه‌های شرکت برای افزایش بازدهی کگل در بازار سرمایه را تشریح کرد.

برای بازدهی بیشتر گل‌گهر در بازارسرمایه برنامه‌های خوبی داریم
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این مجمع گفت: در سال ۹۹ حدود ۱۵.۳ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۲ میلیون گندله و ۴ میلیون آهن آسفنجی در منطقه گل‌گهر تولید شده است و در واقع  سال ۹۹ این شرکت سهم تولید ۴۲درصدی کنسانتره و ۲۷ درصدی گندله را به خود اختصاص داد.
مهندس ایمان عتیقی افزود: در ۳ ماهه اول امسال، تولید گل‌گهر۱۴درصد و فروش آن ۲۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین گل‌گهر در سال ۹۹ بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان درآمد اصلی و دارایی شرکت ۶۳ درصد و سود ناخالص تلفیقی نیز رشد ۱۹۲ درصدی داشته است.
وی اظهار کرد: شرکت گل‌گهر در بحث مزیت منطقه‌ای جزو محدود شرکت‌هایی است که زنجیره فولاد را به صورت کامل در اختیار دارد.
مدیرعامل شرکت گل‌گهر ادامه داد: گل‌گهر پنجمین شرکت در بورس است و برای بازدهی گل‌گهر در بازار سرمایه برنامه های خوبی داریم که یکی از آنها در ۴۰ روز آینده انجام می شود و گهر ترابر و جهان فولاد را به بورس وارد می‌کنیم.
وی افزود: تکمیل زنجیره فولاد و تامین سنگ، بهینه سازی و تنوع تولید محصولات غیر فولادی در برنامه های ما قرار دارد.
به گفته وی، در نهایت میزان سود خالص به مقدار ۱۴۱.۶۰۳.۲۸۲ میلیون ریال شده است که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۱۷ درصدی را به ثبت رسانده است.
امیرحسین نادری رییس مجمع نیز گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در شرایط سخت تحریم یکی از دوره‌های طلایی خود را گذرانده و این شرکت کارنامه مثبتی در مجموعه و زیرمجموعه‌های خود داشته است. چراکه شرایط سختی در کشور داریم‌ و در کل مجموعه‌های گلگهر این افتخار را آفریدند.
‌معاون مالی اقتصادی گل گهر هم از افزایش سرمایه ۳۰ هزار میلیاردی در دستور کار گل گهر خبر داد.
محمود زیدآبادی نژاد، معاون مالی اقتصادی گل گهر در حاشیه مجمع عمومی شرکت اظهار کرد:سهامداران ما حامی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هستند.وی افزود: در مجمع تصویب شد ۴۰ درصد سود انباشه و ۶۰ درصد سود توزیع شد و به هر سهامدار گل گهر، مبلغ ۱۳۰ تومان به ازای هر سهم تقسیم شد هرچند به عنوان معاون مالی اقتصادی گل گهر ترجیح می‌دادم ۶۰ درصد سود انباشته و ۴۰ درصد سود تقسیم شود.
زیدآبادی نژاد در ارتباط با برنامه افزایش سرمایه بیان کرد: برنامه افزایش سرمایه از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان در دستور کار داریم. البته باید این افزایش سرمایه ابتدا توسط هیئت مدیره تصویب، حسابرس کنترل و در مجمع فوق العاده اعلام شود.
معاون مالی اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بیان کرد:‌در حال حاضر بعد از تصویب مجمع فوق العاده می‌توانیم ۵ هزار میلیارد تومان از این افزایش سرمایه را از سود انباشته استفاده کنیم و مابقی آن را از طریق آورده نقدی سرمایه داران تامین کنیم (که برنامه زمان بندی بستگی به پیشرفت پروژه‌ها دارد.)
وی با بیان اینکه انتقال آب خلیج فارس به گل گهر به پایان رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه آب شیرین کن در بندر عباس در حال اجراست، این پروژه به ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد. در فاز دوم شامل شرکت جدید سهام دار هستیم این شرکت به دنبال انتقال آب به اصفهان، یزد، خراسان آب است.
معاون مالی اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ارتباط با مهمترین برنامه‌های برقی گل گهر بیان کرد: یک نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی داریم که به بهره برداری رسیده است، ۲ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دیگر نیز وجود دارد که مناقصه آن انجام شده، پیمانکاران انتخاب و به زودی کلنگ آن زده می‌شود.
زید آبادی نژاد در ارتباط با ۲ شرکت جدید گل گهر که قرار است بورسی شود، بیان کرد:‌دو شرکت جهان فولاد و گوهر ترابر به زودی سهام خود را در بورس عرضه می‌کنند، گل گهر مالک ۵۱ درصد شرکت جهان فولاد و ۹۶ درصد شرکت گوهر تراور است.
حسابرس قانونی شرکت گل گهر
در مجمع گل گهر، شرکت بهراد مشار به عنوان حسابرس قانونی و همچنین روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شدند.
تقسیم سود
در مجمع عمومی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مبلغ ۱۳۰ تومان به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.
اطلاعات مدیران گل گهر:

سهامداران اصلی شرکت:
وضعیت سهامداران اصلی شرکت در تاریخ ۹۹/۱۲/۳۰ به شرح زیر بوده است:


درآمد سرمایه‌گذاری در شرکت های زیر مجموعه گل گهر:


میزان فروش داخلی شرکت‌های فرعی و وابسته عمده :

خطوط تجاری جدید گل گهر عبارتند از:
پروژه توسعه و ارتقای کیفیت خطوط ۶،۵ و ۷ کنسانتره به صورت EPC
پروژه بهبود کیفیت محصول خط ۴ تولید کنسانتره
پروژه بازیابی آب
پروژه خردایش، انباشت، برداشت و انتقال سنگ آهن از معدن۳ به کارخانه
کارخانجات فولاد سازی و نورد فاز اول (شرکت فرعی توسعه آهن و فولاد)
احداث خط ذوب و ریخته گری ۲( شرکت فرعی جهان فولاد سیرجان)
احداث خط تولید آهن اسفنجی شماره ۲( شرکت فرعی جهان فولاد سیرجان)
احداث بلوک اول نیروگاه ۱۰۰۰ مگا واتی سیرجان (شرکت گهر انرژی سیرجان)
پروژه فاضلاب سیرجان شرکت کیمیا آبرسان یاور زمین
پروژه خطوط جاده ای – جاده سنگین (شرکت توسعه عمران و مدیریت منطقه گل گهر)
نتایج عملیات و چشم اندازها:
در دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۹ میزان جمع تولید کنسانتره و گندله ۲۷.۵۸۱.۲۵۸ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ به میزان ۱.۱ درصد افزایش داشته است. در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ میزان تولید کنسانتره ۱۸۰.۰۸۰.۰۱۶ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ به میزان ۲.۷%درصد افزایش داشته است. میزان تولید محصولات شرکت به صورت مقایسه ای از سال ۹۶ به شرح زیر ارائه می‌شود:

چشم انداز تولید محصولات
با توجه به برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود در میزان تولید کنسانتره و گندله تولیدی شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰ به ترتیب به ۱۵.۷ میلیون تن و ۱۲.۱میلیون تن برسد. ضمنا تولید نهایی کنسانتره و گندله تولیدی شرکت در سال ۹۹ به میزان ۱۵.۳میلیون تن و ۱۲.۲میلیون تن بوده است.

چشم انداز فروش محصولات
شرکت، معاملاتی را به ارز انجام می‌دهد که در نتیجه، در معرض آسیب پذیری از نوسانات نرخ ارز قرار می گیرد. آسیب پذیری از نوسان نرخ ارز از طریق ارز حاصل از فروش صادراتی و نقدینگی ارزی مدیریت می شود.
همچنین در خصوص فروش کنسانتره داخلی، با توجه به قراردادهای فی ما بین با مشتریان و سهمیه های مورد توافق با شرکت های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و فولاد خراسان از دیدگاه مدیریت شرکت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ سه و نیم میلیون تن کنسانتره به مشتریان داخلی به فروش رسد. مقادیر پیش بینی فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ در جدول درآمدهای عملیاتی ارائه شده است.
سود تقسیمی
با توجه به روال سال های گذشته شرکت، پیشنهاد هیئت مدیره شرکت در خصوص تقسیم سود در سال ۹۹ ، ۴۰ %سود خالص دوره بود که تصویب شد.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3614
اخبار مرتبط
نظرات شما