• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
الهامی با اشاره به اولتیماتوم وزیر ارتباطات برای تامین زیر ساخت‌ ایستگاه‌ها در کرمان؛

بخش ICT استان متضرر خواهد شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان درباره اولتیماتوم وزیر ارتباطات برای تامین زیرساخت های ایستگاه های مصوب سفر گذشته خود به استان کرمان، گفت: نهادهای مربوطه از صحبت خود کوتاه نیامدند و با مواضعی که شهرداری با این مبالغ در نظر گرفته، در دراز مدت توسعه بخش آی سی تی در استان کرمان متضرر می شود.

"مسعود الهامی" در نشست خبری به مناسبت روز جهانی ارتباطات اظهار کرد: در چند سال اخیر با همه زیرساخت های ایجاد شده در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه های دسترسی، جهش قابل توجهی در بهره برداری از سرویس های اطلاعاتی در استان داشتیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند ورودی استان کرمان از ابتدای دولت تدبیر و امید 48 و نیم برابر و پهنای باند بهره برداری شده، 180 برابر رشد داشته است تصریح کرد: 2 هزار و 771 روستا را که هیچ دسترسی به شبکه اینترنت نداشتند، پوشش دادیم که اکنون از اینترنت نسل چهارم برخوردار هستند.
الهامی با تاکید بر اطلاع رسانی رسانه برای استفاده مردم از این امکانات در روستاها بیان کرد: در یک هزار و 404 روستا که از هیچ سیستم مخابراتی برخوردار نبودند، تجهیزات تلفن ثابت نصب شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: همه شهرهای استان کرمان و بیش از 50 درصد از روستاهای استان از اینترنت 4G برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال در یک هزار و 28 روستا اینترنت نسل چهارم به مردم تحویل می دهیم، افزود: در 80 درصد استان رومینگ برقرار و بخش زیادی از نقاط کور جاده ها پوشش داده شد.
الهامی اظهار کرد: در سفر سال 96 وزیر ارتباطات به استان کرمان مصوبه احداث 88 ایستگاه تلفن همراه (اپراتورهای همراه اول و ایرانسل) را داشتیم که 32 ایستگاه فعال شده و به 76 روستا سرویس می دهد که تاکنون هیچ ارتباطی نداشته اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه 85 دستگاه خودپرداز پست بانک را به روستاهایی که دسترسی نداشته اند، برده ایم و آخرین خدمات بانکداری الکترونیک را به مردم ارائه می دهند بیان کرد: زیرساخت اصلی بخش عظیمی از سایت های استان کرمان فیبر نوری نبوده و این مسئله به 10 سال قبل برمی گردد و متاسفانه شبکه انتقال بین سایت ها اکثرا رادیویی است که تحت تاثیر مسائل آب و هوایی و حوادث طبیعی و انسانی قرار دارد.
وی افزود: 376 کیلومتر مجوز اجرای فیبر نوری از وزیر دریافت کرده و امیدواریم طی ماه آینده عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار که مخابرات است، آغاز شود.
الهامی تصریح کرد: به ازای هر 10 درصد ضریب نفوذ پهن باند ایجاد شده در استان 0.1 درصد به جی دی پی استان اضافه می شود، زیرا کسب و کارهای نوین و دانش بنیان حول محور آی تی کار می کنند.
وی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت اصلی فضای مجازی است که وزارت ارتباطات باید آن را ایجاد و گسترش بدهد و در حال حاضر بیش از 80 درصد شبکه ملی اطلاعات در کشور ایجاد شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: بیش از 7 میلیارد تومان برای تولید محتوای الکترونیک تسهیلات پرداخت کرده ایم و از استار تاپ ها حمایت می کنیم و مرکز تسهیلگری کسب و کارهای نوپا در پارک علم و فناوری تشکیل داده ایم که از سال جاری به این واحدها مکان و تسهیلات خواهیم داد.
وی درباره اولتیماتوم وزیر ارتباطات برای تامین زیرساخت های ایستگاه های مصوب سفر گذشته خود به استان کرمان، گفت: نهادهای مربوطه از صحبت خود کوتاه نیامدند و با مواضعی که شهرداری با این مبالغ در نظر گرفته، در دراز مدت توسعه بخش آی سی تی در استان کرمان متضرر می شود.
 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/368
اخبار مرتبط
نظرات شما