• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
برای عبورِ موفق از پیک مصرف در تابستان امسال، رقم خورد

همکاری مس‌ شهید باهنر و برق‌منطقه‌ای‌کرمان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان در بازدید از شرکت صنایع مس شهید باهنر با تاکید بر اهمیت محصولات این شرکت در تکمیل زنجیره تولید در صنایع مختلف ، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تامین انرژی مورد نیاز این صنعت را در تابستان پیشِ‌رو از جمله دلایل حضور خود در این مجموعه ذکر کرد.

حبیبی صنایع مس شهید باهنر را یکی از مهمترین و بزرگترین مجموعه های صنعتی استان دانست و افزود:  محصولاتِ مختلفِ این صنعت در زنجیره تولید در صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی نیز اهمیت خاصی دارند.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت و کارگران این واحد تولیدی اظهار امیدواری کرد؛ پیشرفت های چشمگیر صنایع مس استمرار داشته و به کسب افتخارات بیشتر برای استان و کشور منجر شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان در خصوص همکاری برای تامین انرژی این واحد در زمان پیک مصرف در تابستان سال جاری نیز گفتبا توجه به ناترازی هایی تولید و مصرف در برق کشور ، امسال  برنامه ریزی مشترکی بین وزارت صمت و وزارت نیرو صورت گرفته و در استانها نیز ادارات صمت و شرکتهای برق منطقه‌ای استان این برنامه‌ریزی را از مدتی قبل شروع کرده‌اند تا  نگرانیهای کمتری برای واحدهای صنعتی بوجود بیاید.
به گزارش روابط عمومی صنایع مس شهید باهنر، وی اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به این برنامه ریزی‌ها ، صنعت برق بتواند  امسال نیز در تامین برق واحدهای صنعتی سربلند باشد. مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان همجنین  ضمن توصیه به مصرف کنندگان خانگی و غیر صنعتی برای مدیریت مصرف در ایام تابستان، گفتمدیریت مصرف یک فرهنگ دائمی است و باید به عنوان یک الگوی همیشگی تلقی شود اما در زمان پیک مصرف این امر ضرورتی دوچندان می یابد.
حبیبی توجه به این مهم را در مصرف خانگی و صنعتی بسیار لازم دانست و افزود: مصرف کنندگان خانگی میتوانند با صرفه جویی در برق، ما را در تامین انرژی پایدار کمک کنند .
وی روش‌هایی همچون، کم کردن روشنی های اضافی، استفاده از دور کند کولر، استفاده از کولرهای آبی به جای کولر گازی در جاهایی که امکان دارد را به عنوان راهکار هایی برای کم کردن مصرف انرژی نام برد و از مصرف کنندگان خانگی و صنعتی برق خواست، تا برطرف شدن ناترازیهای انرژی در کشور، مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهند.
ضیائی مدیرعامل مس باهنر نیز در جریان این بازدید، ضمن تشکر از حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان در مجموعه عظیم صنعتی مس بیان کردمدیران عامل برق منطقه‌ای و سازمان توانیر ، همواره و بخصوص در شرایط سخت در کنار شرکت‌های صنعتی استان به ویژه صنایع مس شهید باهنر بوده‌اند و همکاری‌های ارزشمندی با این شرکت داشته‌اند.
وی حضور مدیر برق استان را در این بازدید دلیل دغدغه مندی ایشان برای کمک به صنعت استان دانست و افزود: قطعی برق و توقف در تولید شرکت مس شهید باهنر به خاطر محصولات متنوع و استراتژیکی که به صنایع دیگر ارائه می‌کند، کار تولید در دیگر شرکت ها از جمله صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی را نیز با اختلال مواجه می کند .
ضیائی افزود: به همین دلیل از مدیریت برق استان میخواهیم که نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشند و همچون گذشته در استمرار  وپایداری خط تولید محصولات راهبردی یاریگر ما باشند وی همچنین برای مدیریت مصرف و کمک  به شبکه سراسری برق نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدواریم برنامه ریزیهای انجام شده بتواند عبور ما از شرایط پیک مصرف در تابستان امسال را با تبعات کمتری مواجه سازد.
گفتنی است در این بازدید مدیرعامل برق منطقه ای ضمن تماس با آقای کردی مدیرعامل شرکت توانیر ، درخصوص اختصاص سهمیه مکفی برای صنعت استراتژیک مس ،هماهنگی لازم را انجام داد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4317
اخبار مرتبط
نظرات شما