• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
به امضای خود متعهد باشید

مخاطب انتقادهای چندباره استاندار کرمان،کدام مدیران هستند؟

استاندار کرمان بنا را بر انتقاد مکرر از مجموعه ای از مدیران استان گذاشته که به اعتقاد او کم کار هستند و در مسیر توسعه استان با او همراه نیستند،هرچند تاکنون اشاره مستقیمی هم به نام این مدیران و دستگاه هایی که راهبری می کنند، نداشته است.باید منتظر ماند و دید آیا این انتقادها به تغییر رویه ای در استان منجر خواهد شد یا کاسه صبر «محمدجواد فدایی» لبریز خواهد شد و نام مدیران ناهمراه را از فهرست مدیریتی استان، خط خواهد زد و زمینه خروج آنها را فراهم خواهد کرد.

استاندار کرمان دو روز پیش در جلسه پنجره واحد اقتصادی که در محل ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمان برگزار شد، با اشاره به این که برخی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل نمی‌کنند گفت: این دستگاه‌ها یا نقش خود در توسعه خود را نمی‌دانند یا در انجام آن کاهلی می‌کنند.
محمدجواد فدایی ، بیان داشت: مسئولان در استان به صورت واحد و هماهنگ فکر نمی‌کنند.
وی افزود: هر یک از دستگاه‌ها باید در راه رسیدن به توسعه استان به وظایف خود عمل کنند.
استاندار کرمان گفت: دستگاه‌های ما در توسعه یا نقش خود را نمی‌دانند یا در انجام آن کاهلی می‌کنند یا هیچ اعتقادی به توسعه ندارند زیرا کارهایی که به آن‌ها محول نشده را به خوبی انجام نمی‌دهند و این باعث عدم ایجاد اشتغال در جامعه می‌شود.
فدایی تصریح کرد: از این به بعد دستگاه‌ها باید تمامی استعلامات را از طریق پنجره واحد فیزیکی جواب دهند و هر گونه پاسخگویی به استعلامات خارج از پنجره فیزیکی توسط ادارات تخلف محسوب می‌شود.
استاندار کرمان یادآور شد: مشکل استان و سیستم اداری ما این است که سرمایه گذار باید کار خود را شروع کند تا مهندسان و افراد بیکار مشغول کار شوند اما این اتفاق نمی‌افتد و پروژه‌ها معطل بروکراسی هستند.
استاندار کرمان اخیرا در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم با بیان این مطلب که برخی‌ها به مصوبات صورتجلسات اعتقادی ندارند، تصریح کرد: مصوبات جلسات شفاف هستند، بنابراین مصوبات جلسات لازم‌الاجرا هستند.
"محمدجواد فدایی" ، تصریح کرد: مصوبات جلسات شفاف هستند، بنابراین مصوبات جلسات لازم‌الاجرا هستند و بایستی دلایل قانع کننده برای عدم اجرایی شدن آنها بیان کنید.
استاندار کرمان از عدم عملیاتی نشدن برخی مصوبات جلسات انتقاد شدید کرد و افزود: مدیران باید به امضاهای خود متعهد باشند.

استاندار کرمان که چندین بار تاکنون انتقادهای مشابه داشته در نشست اخیر شورای اداری استان هم  با انتقاد از برخی مدیران استانی در اجرای تعهدات خود گفت: در 23 آبان‌ماه سال 96 برای یک پروژه بسیار تاثیرگذار در اقتصاد و رفاه مردم تصمیم‌گیری شد، متاسفانه اقدامی برای اجرایی شدن این پروژه صورت نگرفت و دو ماه بعد دوباره برای این پروژه تصمیم‌گیری کردیم که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
وی اصلاح سیستم اداری را در گرو اصلاح مدیران دانست و بیان کرد: تا زمانی مدیران متعهد نباشند، نمی‌توان انتظار داشت که کارمندان پایبند اجرای فعالیت های خود باشند.

بر اساس این گزارش،تکرار چندباره انتقاد استاندار از مدیران و دستگاه های دولتی استان حاکی از نارضایتی استاندار از برخی از مدیران کرمانی است اما مشخص نیست واکنش استاندار تا چه زمانی در محدوده یادآوری و انتقاد باقی خواهد ماند و مدیران کم کار و مورد انتقاد از جابجایی و واگذاری مسوولیت، در امان خواهند ماند؛مساله ای که زیان تعلل در مورد آن مستقیما به اقتصاد و توسعه کرمان خواهد رسید.  
 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/457
اخبار مرتبط
نظرات شما