• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
رشد 45 درصدی سهم شهرداری های استان از «مالیات بر ارزش افزوده»؛

860 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در جیب شهرداری‌های کرمان

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: در سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به 860 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان کرمان پرداخت شده که نسبت به سال 96 به میزان 45 درصد رشد داشته است.

"محمد سلمانی"، با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته 111 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری به شهرستان رفسنجان پرداخت شده که از این میزان 65 میلیارد تومان به شهرداری رفسنجان و مابقی آن را به دهیاری ها و شهرداری‌های دیگر شهرستان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در دو ماهه نخست امسال نیز نزدیک به 8 میلیارد تومان به شهرستان رفسنجان پرداخت شد که از این میزان 5 میلیارد تومان آن را به شهر رفسنجان و مابقی را به دهیاریها و سایر شهرداری‌های شهرستان پرداخت کردیم.
سلمانی تصریح کرد: در سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به 860 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان کرمان پرداخت شده که نسبت به سال 96 به میزان 45 درصد رشد داشته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که قصد سرمایه گذاری در شهرستانهای استان کرمان دارند یکسری ابزار و مکانیزم هایی را سازمان امور مالیاتی در ماده 132 در قانون مالیاتها برای آنها در نظر گرفته که می توانیم به آنها کمک کنیم.
سلمانی از تشکیل کمیته ای به نام مشاوره برای مردم و سرمایه گذاران در این سازمان خبر داد و یادآور شد: این کمیته متشکل از بنده، معاونین و یکی دو نفر از روسای ادارت می باشند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تأکید کرد: با تمام توان در خدمت کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کرده و از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند و در سطح استان کار عام المنفعه انجام دهند که هم باعث جذب کار و سرمایه و هم اشتغالزایی شود، خواهیم بود و طبق قانون راهنمایی های لازم را به آنها انجام می دهیم که هم به استان کمک شود و هم نقشی در عمران و آبادانی کشور داشته باشیم.
سلمانی همچنین در خصوص معافیت‌های مالیاتی کشاورزان نیز گفت: طبق ماده 81 قانون مالیات‌ها اشخاص حقیقی کشاورز معاف از مالیات و اشخاص حقوقی نیز طبق ماده 133 و ماده 81 معاف هستند مشروط بر اینکه اظهارنامه مالیاتی را ارائه کنند و اگر اظهارنامه ارائه نکنند از معافیت مالیاتی نمی توانند، استفاده کنند
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/476
اخبار مرتبط
نظرات شما