• چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 15 May 2024

  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 15 May 2024
اسکای ول ET5 ؛

کراس اوور برقی کرمانی‌ها دیده شد

به تازگی تصاویری از نمونه اولیه اسکای ول (Skywell) ET5 یا همان اسکای ورث (Skyworth) EV6 مشاهده شده که نشان می‌دهد، این کراس اوور برقی برای انجام برخی آزمایش‌های فنی توسط یکی از خودروسازان کرمانی به ایران آمده است. هنوز مشخص نیست که نمونه های اولیه ET5 توسط کدام خودروساز وارد ایران شده است.

نشان اسکای ول یکی از سازندگان خودروهای مسافربری در بازار چین است که قدمت ۲۲ سال دارد. این شرکت هفت سال قبل با برنامه تولید خودروهای سواری برقی نشان اسکای ورث را ثبت کرد و حال کراس اوور EV6 را به بازار عرضه کرده است. البته که این خودروساز چینی کراس اوور برقی خود را با نشان اسکای ول و با نام ET5 هم به فروش می رساند و این خودرو با نشان دوم به بازار ایران آمده است.
اسکای ول ET5 به یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۴ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر مجهز است که جعبه دنده تک سرعته توان آن را به چرخ های جلوی این کراس اوور برقی می رساند. این خودرو با توجه به ظرفیت باتری های قابل انتخاب، ۴۱۰ تا ۵۲۰ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ طی می کند. ET5 که وزن حدود ۱٫۹ تن را دارد، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را طی ۸٫۹ ثانیه ثبت می کند. قرار است تا بزودی نسخه های قوی تر این کراس اوور برقی چینی با توانی نزدیک به ۲۹۰ اسب بخار هم به بازار معرفی شود و حداکثر پیمایش آن به مرز ۶۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند. همچنین نمونه قوی تر این کراس اوور، در آینده نزدیک شتاب کمتر از ۸ ثانیه را خواهد داشت.
در حال حاضر اسکای ول ET5 در کنار عرضه در بازار چین، به صورت محدود در رومانی، لهستان و آلمان عرضه می شود و قیمتی حدودی آن با توجه به قوای محرکه، سطح امکانات، استانداردهای الزامی و… حدود ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار است. البته که در بازارهای مختلف، یارانه هایی به خریداران این دسته از خودروهای برقی تعلق می گیرد. البته در بازار چین قیمت ET5 در محدوده ۲۲ تا ۳۰ هزار دلار است.
در نسخه فول آپشن اسکای ول ET5 به گزارش اسب بخار، امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانوراما، نور پردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، رانندگی بین خطوط خودکار، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند و… دیده می شود.
هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که کدام خودروساز نمونه های اولیه ET5 را برای انجام تست های فنی به ایران آورده است. اما می توان مطمئن بود که یکی از خودروسازان حاضر در استان کرمان، به سراغ مونتاژ این کراس اوور چینی رفته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4785
اخبار مرتبط
نظرات شما