• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
با حضور استاندار کرمان در مجتمع مس سرچشمه انجام شد؛

رونمایی از دستگاه بومی‌سازی‌شده «لاینرهندلر»

با حضور استاندار کرمان دستگاه بومی‌سازی شده لاینرهندلر در مجتمع مس سرچشمه رونمایی شد.شرکت دانش‌بنیان پیشرو صنعت دانش فراز از شرکت‌های بومی استان کرمان با توان داخلی، موفق به ساخت این دستگاه شده که علاوه بر رفع موانع تولید در مجتمع بزرگ معدنی و صنعتی سرچشمه رفسنجان، ارزآوری بالایی هم به دنبال خواهد داشت.

به گفته محمد سلیمانی مجری پروژه فلوتاسیون سرباره و مجری معدن مس کِروِر، مشابه خارجی این دستگاه با هزینه بسیار بالا وارد کشور می‌شود. هزینه ساخت داخلی تقریبا ۱۱۰ هزار یورو بوده، اما هزینه خرید بالغ بر ۱.۲ میلیون یورو است که صرفه‌جویی ده برابری ارزی را با تولید بومی خواهیم داشت.
وی ساخت این دستگاه را توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان اعلام کرد و گفت: ساخت و تأمین قطعاتی که بیشتر وارداتی هستند را در دستور کار داریم که داخل استان انجام شود.
ساخت دستگاه لاینر هندلربرای صنایع استان
دستگاه لاینر هندلر، دستگاهی حیاتی برای صنایع بزرگ فولادی و معدنی است که کار آسیاب کردن مواد اولیه را سریعتر انجام‌میدهد.
تمام اتومات بودن ، کاهش نیروی انسانی، ارزآوری و سودناشی از حذف واردات و ایجادبستر صادراتی محصول به کشورهای تحریم کننده از مهمترین مزایا و تاثیرات ساخت این دستگاه است که توسط این متخصصان کسب شده است.
عده ای از جوانان تحصیلکرده و نخبگان دانشگاهی کرمان موفق به دور زدن تحریم‌ها و ساخت دستگاهی برای صنایع استان شدند.
استان کرمان به واسطه فعالیت گسترده در پهنه های معدنی و صنایع نیاز به ماشین آلاتی دارد که چندسالی است براثر تحریمات خط تولید یرخی صنایع کند و یا مختل شده است
اما باور و تکیه برتوان داخلی متخصصان به ویژه جوانان تحصیلکرده سبب شده است شرکت‌های دانش‌بنیان راهگشای برخی مشکلات باشند و موانع تولید صنابع را برطرف نمایند.
شرکت دانش‌بنیان پیشرو صنعت دانش فراز از شرکت‌های بومی استان کرمان با تکیه بر توان داخلی، موفق به ساخت این دستگاه شده که علاوه بر رفع موانع تولید در مجتمع بزرگ معدنی و صنعتی سرچشمه رفسنجان، ارزآوری بالایی هم به دنبال خواهد داشت.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5113
اخبار مرتبط
نظرات شما