• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی کانی مس خبر داد

«کانی مس» مجری بیشترین ظرفیت تولید کنسانتره

مدیرعامل شرکت فنی و مهندسی کانی مس با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر از پیمانکاران بزرگ شرکت ملی صنایع مس ایران و مشاور و مدیر طرح شرکت جهان فولاد سیرجان است گفت: عمده پروژه‌های اجرایی این شرکت به‌صورت پیمانکاری طراحی و تأمین تجهیزات و اجرای پروژه (EPC) است.

حسن‌علی حق‌شناس افزود: این شرکت تا کنون پروژه‌های مهمی در صنعت مس اجرا کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد، واحد ذوب و احیای جهان فولاد سیرجان در استان کرمان و همچنین کارخانه تولید آهک هیدراته اهر در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت کانی مس اجرای پروژه ساخت کارخانه لیچینگ سونگون در استان آذربایجان شرقی از دیگر طرح‌های مهم این شرکت است که تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.
حق‌شناس با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر در حوزه کارخانه‌های تغلیظ پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد گفت: این شرکت در حال حاضر پیمانکار پروژه تغلیظ فاز ۲ میدوک با ظرفیت ۷ میلیون تن خاک در سال است که با اضافه‌شدن پروژه فاز ۳ تغلیظ سونگون (به ظرفیت ۲۱ میلیون تن خاک) این عدد به ۲۸ میلیون تن خاک ورودی خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت کانی مس تأکید کرد: با اجرای این دو طرح بیشترین سبد ظرفیت تولید کنسانتره ایران توسط این شرکت انجام خواهد شد.
 وی یادآور شد: پروژه فاز ۳ تغلیظ مس سونگون اولین پروژه‌ای خواهد بود که یک مدار تک خط، یک آسیای نیمه خودشکن و دو آسیای گلوله‌ای در آن نصب خواهد شد. همچنین اولین پروژه ۴۵۰ هزارتنی تولید کنسانتره در ایران است و تابه‌حال در کشور پروژه‌ای با این ظرفیت اجرا نشده است؛ ازاین‌رو می‌توان این پروژه را به‌عنوان یکی از پرچم‌داران حوزه فنی و تولیدی کشور نام برد.
مدیرعامل شرکت کانی مس بیان کرد: برای تجهیزات اصلی پروژه فاز سونگون مذاکراتی با شرکت‌های اروپایی، آفریقایی و چینی در حال انجام است و تمام سعی و تلاش این است که از حداکثر توان داخلی در حوزه تأمین استفاده گردد
به گزارش روابط‌عمومی صندوق بازنشستگی شرکت مس، حق‌شناس ابراز امیدواری کرد با انجام پروژه فاز ۳ تغلیظ سونگون، شاهد شکل‌گیری شرکتی مادرتخصصی در زمینه پیمانکاری در شرکت ملی صنایع مس ایران باشیم.
سایر پروژه های تغلیظ انجام شده شرکت ملی مس شامل: تغلیظ فازهای یک و دو سرچشمه و سونگون به ظرفیت های 7 میلیون تن، همچنین پروژه های تغلیظ در حال اجرا، دره آلو و چاه فیروزه به ظرفیت های 7 و دره زار به ظرفیت 10 میلیون تن می باشد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه تعهد و پایبندی به اصول حرفه‌ای، ارتقای سطح کیفی، راهبری پروژه‌ها در قالب سیستمی منسجم، راه را برای نیل به اهداف اصلی هموار نموده است، اظهار داشت: شرکت کانی مس با بهره‌گیری از پرسنل کارآمد و مجموعه ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی، پروژه‌هایی را در صنعت فولاد و مس با موفقیت و در زمانی مطلوب به اتمام رسانیده یا در حال اجرا دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5448
اخبار مرتبط
نظرات شما