• چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024

  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024
در نشست اعضای کمیسیون،اعلام شد

برنامه کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین اتاق کرمان

برنامه های کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین در دوره نهم فعالیت هیات نمایندگان اتاق کرمان اعلام شد.

 رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین، در نخستین نشست اعضای این کمیسیون، افزود: پیگیری تهیه و تدوین نقشه راه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین و همچنین تشکیل انجمن فناوری اطلاعات استان از جمله مهمترین برنامه هاست.

سیدمحمدابراهیم علوی، بر افزایش نقش مشورتی کمیسیون بر اساس رسالت اتاق تاکید و اظهار کرد: در نقش مشورتی باید همکاری، هم‌افزایی و سیاستگذاری داشته باشیم تا بتوان مسائل و مشکلات تجارت و اقتصاد استان را شناسایی، تحلیل و بررسی کنیم. وی با اشاره به پرهیز از ورود کمیسیون به اقدامات اجرایی ادامه داد: کمیسیون در ارائه ایده، تفکر، راهنمایی، اصلاح و آگاهی بخشیدن، از هیچ کمکی به فعالان این حوزه و اعضای اتاق دریغ نخواهد کرد.

علوی، خاطرنشان کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان ظرفیت مناسبی برای پیگیری مسائل و مشکلات اقتصادی است که کمیسیون نیز می تواند پیشنهاد اختصاص یک یا چند نشست از شورا به حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین را مطرح کند. رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین اظهار کرد: در دوره هشتم برخی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح قوانین، حذف قوانین مخل و تسهیل فرآیندها با پیگیری های اتاق و طرح در شورای گفت و گو برطرف شد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی برگزاری همایش های تخصصی و دوره های آموزشی، حضور در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی،  تکمیل بانک اطلاعات فناوری اطلاعات استان، ساماندهی استارت‌آپ‌ها، آموزش و نوآوری در حوزه استارت‌آپ‌ها، آسیب شناسی و تهیه نقشه راه توسعه کسب و کارهای نوین و... را از جمله مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای فعالیت کمیسیون در دوره نهم عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست محمدجواد رستمی و امیر شمس‌الدین‌سعید به عنوان نواب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین معرفی شدند. همچنین سایر اعضای کمیسیون به ارائه نظر و پیشنهادات برای فعالیت های کمیسیون پرداختند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/580
اخبار مرتبط
نظرات شما