• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
با حضور معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های کشور،برگزار شد

معارفه «احمد وفایی» به سمت مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمان

با حضور معاون اداری و مالی و مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور و جمعی از مسئولان و مدیران استانی، احمد وفایی به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان معرفی شد.

مراسم معارفه احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با حضور اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد؛ حسام قربانعلی، مدیرکل امور مجلس و استان  های نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ محمدصادق بصیری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری؛ محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و مسئولان حوزه فرهنگی استان، در تالار پردیس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی، نهادی عمومی و غیردولتی و تحول آفرین در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده و یکی از اهداف آن ترویج فرهنگ مطالعه است.
وی به تغییر رویکردهای نهاد از 5 سال گذشته تاکنون اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته کتابخانه ها به باشگاه های کتابخوانی تبدیل شده اند و نگاه علمی به رشته کتابداری از رویکردهای این دوران است.
شفاعی تصریح کرد: در این دوره اهتمام ویژه ای به حوزه کودک و نوجوان شد؛ چراکه قطعاً با کتاب خوان شدن این قشر، جامعه کتابخوان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 3400 کتابخانه عمومی در کشور فعالیت می کند، گفت: اکنون دوران شکوفایی نهاد کتابخانه های عمومی است.
محمدصادق بصیری، معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بیان کرد: گردش در پست های مدیریتی امری اجتناب ناپذیر است.
وی از خدمات محمدجواد حسین زاده، مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان قدردانی و تلاش های مصطفی شمس الدینی پور، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی را در پیشبرد اهداف کتابخانه ها مثمر ثمر دانست
محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به تأکید شورای فرهنگ عمومی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار داشت: این مسئله از سال 96 ابلاغ شد اما در دستور کار قرار نگرفت و اخیراً این موضوع مورد تأکید استاندار کرمان قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: محمدجواد حسین زاده، بسیار جدی، دارای پشتکار و اهل تعامل بود. وی 14 سال، معادل نیمی از خدمت اداری خود را در کتابخانه ها بوده و کتابخانه ها کارنامه درخشانی در این مدت داشتند؛ وفایی نیز از چهره های فرهنگی و اهل کتاب و مطالعه و ادبیات است.
احمد وفایی، مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی کرمان نیز در این مراسم با تشکر از اعتماد دبیرکل و مدیران نهاد گفت: در اهمیت کتاب همین بس که اغلب پیامبران ما کتاب داشتند و محور هدایت شان کتاب بوده است.
وفایی افزود: وظیفه داریم همه باهم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم و از همه ظرفیت ها برای برداشتن گامی موثر استفاده کنیم.
در پایان مراسم با تقدیر از تلاش های محمد جواد حسین زاده و مصطفی شمس الدینی پور، حکم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان به احمد وفایی اعطا شد.
گفتنی است پیش از این احمد وفایی، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشته است.
 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/590
اخبار مرتبط
نظرات شما