• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
نایب رئیس اتاق کرمان خبر داد

کاهش پرونده های ورودی به هیات های تجدید نظر

جلیل کاربخش راوری؛نایب رئیس اتاق کرمان گفت: با پیگیری های اتاق، همراهی مشاوران با تجربه، و توانمندی و مطالبه‌گری نمایندگان اتاق در هیات های تشخیص مطالبات، تعداد پرونده‌های ورودی به هیات های تجدید نظر کاهش یافته است.

 کاربخش در نشست همفکری نمایندگان اتاق کرمان در هیات های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی افزود: در طول دوره هشتم، فعالیت ها و پیگیری های خوبی برای حل مشکلات بیمه، بانک و مالیات فعالان اقتصادی انجام و نتایج خوبی نیز حاصل شد که امیدواریم در دوره نهم نیز این کمیسیون بتواند موفق تر از گذشته عمل کند. وی در ادامه از حضور نیافتن برخی از نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی در نشست های تخصصی و هم اندیشی مربوطه در اتاق کرمان گلایه کرد و ادامه داد: از این پس عدم حضور این افراد به معنای تمایل نداشتن آنها به عنوان نماینده اتاق در هیات ها تلقی خواهد شد.

کاربخش، در ادامه به برخی مشکلات هیات های بدوی و تجدید نظر اشاره و تصریح کرد: مشکل ترکیب زوج هیات های بدوی و معرفی فردی خارج از سازمان تامین اجتماعی به عنوان نماینده وزیر در هیات ها، در طول 4 ساله گذشته پیگیری شده اما تاکنون این مسئله حل نشده است. نایب رئیس اتاق کرمان، خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان موسسات حسابرسی در هیات ها قانونی نیست و این افراد حق اظهار نظر در تفسیر رای را ندارند.

رئیس کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: در صورتی که نمایندگان اتاق در هیات ها تمایلی به حضور در جلسات نداشته باشند فرد دیگری را جایگزین و معرفی خواهیم کرد. محمدحسین اکبری یزدی افزود: درآمد موسسه های حسابرسی از ضریب اعمال شده بر حسابرسی هایی که انجام می دهند، حاصل می شود و به همین دلیل این برآورد درآمدها می‌تواند بیشتر از آن میزان واقعی باشد که پرداخت اینگونه دستمزد باید اصلاح شود.

وی ضمن قدردانی از کاربخش رئیس سابق کمیسیون و نایب رئیس فعلی اتاق برای اقدامات انجام شده در دوره هشتم، تصریح کرد: امیدواریم در دوره نهم نیز بتوانیم از تجربه های ایشان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کنیم.

گفتنی است در این نشست مشاوران و نمایندگان اتاق در هیات ها از تعامل بیشتر نمایندگان اداره های کل مالیاتی و تامین اجتماعی استان در هیات ها سخن گفتند و فعالیت ها و پیگیری های اتاق برای حل مشکلات اقتصادی فعالان اقتصادی را بسیار تاثیر گذار در هیات ها عنوان کردند.    

نمایندگان، درخواست هایی مانند حضور قاضی در نشست های هیات ها، برگزاری دوره های آموزشی لازم، آگاهی بخشیدن به کارفرمایان و مودیان در رابطه با قوانین و مقررات، رعایت عدالت و انصاف در هیات ها، مقاومت در برابر ریزش حسابرسی ها، ابلاغ قرارها چند روز قبل از موعد برگزاری نشست، حضور نمایندگان اصلح و توانمند در هیات ها، عدم تفسیر از قانون به سود خود، طراحی کارت و یا نشان ویژه برای نمایندگان اتاق در هیات ها و... را مطرح کردند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/609
اخبار مرتبط
نظرات شما