• چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 15 May 2024

  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 15 May 2024
تا پایان فصل بهار برگزار می شود؛

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان

فرماندار کرمان گفت: تا پایان فصل بهار، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان را برگزار خواهیم کرد...

علی بابایی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان کرمان در سال جدید با اشاره به نامگذاری امسال به «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد برنامه سالانه شهرستان کرمان در حال حاضر بر همین محور تنظیم شده و پس از جمع آوری فهرست مشکلات، چالش ها و فرصت‌های شهرستان و اولویت بندی آنها، به طور جد به سَمت رشد تولید خواهیم رفت.
وی در ادامه با بیان اینکه ماه آینده کارگاه آموزشی سرمایه گذاری برای مدیران، ائمه جمعه و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را برگزار خواهیم کرد، افزود: این کارگاه در راستای تحقق شعار سال و به منظور آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مسئولین و ائمه جمعه با اقتصاد و انواع سرمایه گذاری و ... در جامعه با هدف کمک به توسعه اقتصادی برگزار می‌شود.
بابایی ادامه داد: شهرستان کرمان با این جمعیت و مساحت سرشار از فرصت های سرمایه‌گذاری سودآور و بهره‌وری فراوان است که تا به حال مغفول مانده و انشاءالله بخش قابل توجهی از آن در سال «مهار تورم و رشد تولید»، معرفی و زمینه ساز رشد اقتصادی خواهد شد.
فرماندار کرمان با اعلام اینکه تا پایان فصل بهار، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان را برگزار خواهیم کرد، افزود: این همایش با حضور مسئولان استان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان کرمان و انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری برگزار می‌شود.
وی ضمن تاکید بر اولویت داشتن سرمایه گذاران بومی منطقه و شهرستان در انعقاد تفاهمنامه‌ها اظهار کرد: ضروری است مسئولین دستگاه‌های اجرایی متولی با تسهیل روند اخذ مجوزهای لازم، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران شهرستان را یاری نمایند تا ضمن ترغیب بخش خصوصی به رونق تولید، به بخش کالا و خدمات شهرستان کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح عملکرد دولت از شروع کار تا پایان سال گذشته در شهرستان کرمان پرداخت و بیان کرد: در سال گذشته براساس تعهد داده شده، تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال با ایجاد ۹۶۴۲ نفر شغل در سامانه رصد را ثبت کردیم که از مدیران دستگاه های مربوطه قدردانی می کنم.
بابایی افزود: بیش از ۶۰ درصد شرکت های استانی در شهرستان کرمان قرار دارند، ضمناً تعداد ۲۵ شرکت جدید دانش بنیان هم در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند.
وی فعال نمودن ۴۱ واحد تولیدی راکد در شهرستان را از دیگر دستاوردهای مهم دولت در سال ۱۴۰۱ برشمرد و ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه تولید سل های خورشیدی ماهان نیز با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد و سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید.
فرماندار کرمان همچنین راه اندازی مجتمع تولید لاستیک های فوق سنگین در کرمان را با ایجاد اشتغال۸۰۰ نفر از دیگر طرح های بزرگ سرمایه گذاری کشور با هدف رفع نیاز معادن کرمان برشمرد و از کلنگ زنی کارخانه تولید الکترودهای گرافیتی پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه گفت: در مجموع در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان کرمان انجام شده که پیش بینی ما برای سال جاری تحقق سرمایه گذاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7002
اخبار مرتبط
نظرات شما