• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
رشد ۴۰ درصدی در نوروز؛

فروش ۸۳ میلیارد ریالی بازارچه‌های صنایع‌دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۲۰ بازارچه صنایع دستی در استان برپا شد که ۸۳ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات به فروش رفت و حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد...

کاظم حسین زاده با اشاره به برنامه ریزی و تدارک حضور هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان در تعطیلات نوروزی بیان کرد: امسال ۴۱۵ غرفه در قالب ۲۰ بازارچه در اغلب شهرها و اماکن تاریخی استان کرمان خدمات مربوط به صنایع دستی، سوغات و خوراک کرمان را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه کردند.
وی تصریح کرد: بازارچه های نوروزی صنایع دستی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در شهرهای مختلف استان از جمله کرمان، سیرجان، رفسنجان، راین، بم، شهربابک، بافت، ماهان و جیرفت برپا شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه بیشترین فروش مربوط به شهرهای کرمان، سیرجان، ماهان و بم بود افزود: امسال فروش بازارچه های صنایع دستی نوروزی نسبت به سال گذشته رشد داشت و آمار فروش سال گذشته ۵۵ میلیارد ریال بود.
صنایع ارزان و کوچک در صدر فهرست فروش
حسین زاده تاکید کرد: بیشترین فروش صنایع دستی مربوط به ساخته های حصیری، زیورآلات، ظروف مسی در بازارچه های نوروزی بود و صنایع دستی ارزان قیمت و کوچک تقاضای بیشتری را شامل می شد.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به برنامه راه اندازی ۲ بازارچه دائمی صنایع دستی در استان کرمان تصریح کرد: خانه تاریخی اوشیدری کرمان برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در حال مرمت است که پس از پایان عملیات بازسازی در اختیار هنرمندان و فعالان این حوزه قرار می گیرد.
حسین زاده گفت: همچنین در شهربابک نیز در آینده نزدیک بازارچه دائمی صنایع دستی راه اندازی می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7010
اخبار مرتبط
نظرات شما