• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
گزارشی از کوین‌ تلگراف؛

رمزارزها پناه‌گاه مردم در برابر تورم؟

تورم 70 درصدی ترکیه و آرژانتین در سال 2022 نمونه‌های خوبی است از این واقعیت که چگونه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز ممکن است تنها نجات دهنده صدها میلیون - اگر نه میلیاردها - از مردمی باشند که نمی‌توانند پس‌انداز کنند و با ارزهای خارجی معامله کنند...

در گزارشی از بازارهای کلان کوین‌ تلگراف، «مارسل پچمن»، تحلیلگر ارشد کریپتو، بررسی می کند که چگونه افزایش نرخ بهره اخیر ترکیه ممکن است صدها میلیون سرمایه گذار جدید ارزهای دیجیتال را جذب کند و چگونه بحران اقتصادی در حال پیشروی چین می‌تواند بر بیت کوین (BTC) و کریپتو در سطح جهانی تأثیر بگذارد.
بانک مرکزی ترکیه در تلاشی چشمگیر برای مبارزه با تورم، نرخ بهره را به 15 درصد افزایش داده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که واحد پول محلی لیر طی پنج سال 80 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است.
به گفته پچمن، اینکه دلار آمریکا موقعیت غالب خود را به عنوان یک ارز ذخیره جهانی حفظ کند یا نه، مهم نیست. تورم 70 درصدی ترکیه و آرژانتین در سال 2022 نمونه های خوبی است از این واقعیت که چگونه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز ممکن است تنها نجات دهنده صدها میلیون - اگر نه میلیاردها - از مردمی باشند که نمی‌توانند پس‌انداز کنند و با ارزهای خارجی معامله کنند.
 در این گزارش تحلیلی بحث شده است که آیا ضعف اقتصادی چین بر بیت کوین تأثیر می‌گذارد یا خیر و اینکه چگونه ارز دیجیتال بانک مرکزی آن می‌تواند تقاضا برای ارزهای دیجیتال را افزایش دهد. «گلدمن ساکس»، برآوردهای خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی چین به 5.4 درصد کاهش داد و گفت: «چالش‌های بازار دارایی، بدبینی فراگیر در میان مصرف‌کنندگان و کارآفرینان خصوصی را رقم زده است و این می‌تواند با اقبال هر چه بیشتر به ارزهای مجازی همراه باشد».
پچمن نشان می دهد که چگونه صندوق معامله iShares MSCI چین، نماینده بهتری برای قیمت بیت کوین بوده است و اهمیت اقتصاد چین برای رشد جهانی را توضیح می‌دهد. در نهایت، برای پچمن، اگر بازار سهام چین پایین بیاید، این احتمال وجود دارد که قیمت ارزهای دیجیتال نیز تحت فشار قرار گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7796
اخبار مرتبط
نظرات شما