• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
استاندار کرمان مدعی شد:

«رگه‌هایی از فساد» مانع شکل گیری «پنجره واحد سرمایه گذاری»

استاندار کرمان تعطیلی جلسه اخیر پنجره واحد سرمایه گذاری استان را اقدامی نمادین دانست و گفت: با این تعطیلی خواستم اهمیت موضوع را نشان دهم و به صورت جدی پیگیر حضور مدیران در جلسات پنجره واحد هستم ولی متأسفانه احتمال می دهم «رگه هایی از فساد» مانع شکل گیری «پنجره واحد سرمایه گذاری» در استان می شود.

دکتر"محمدجواد فدایی" در مراسم افتتاح پروژه کارخانه فرآوری شمش روی و معدن خان خاتون شهرستان بم به مناسبت هفته دولت تصریح کرد: مشکل اصلی که خیلی از کشورها دارند و کشور و استان ما نیز با آن روبه روست، بحث اشتغال است و دولت تدبیر و امید در این زمینه برنامه هایی دارد اما باید اقداماتی انجام بدهیم که نتیجه عملی آن اشتغال باشد و تنها با شعار دادن محقق نمی شود.
استاندار کرمان گفت: بنده شخصا علت العلل مشکلات جامعه را بیکاری می دانم و نخستین کاری که باید مد نظر همه ما باشد، ایجاد اشتغال است.
فدایی با تاکید بر اینکه بنده در اینکه سیستم اداری پویا و کارا باشد خیلی جدی هستم و به شدت روی این قضیه وقت می گذارم و مطمئن هستم به نتیجه می رسم تصریح کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری به معنای این است تمام امور مربوط به صدور مجوز باید از یک محل صورت بگیرد و برای تحقق این امر جدی هستیم و جلسه قبل پنجره واحد را به دلیل عدم حضور مدیران تعطیل کردم و این در واقع یک عمل نمادین برای توجه دادن به اهمیت موضوع است.
استاندار کرمان گفت: متاسفانه احتمال می دهم رگه هایی از فساد وجود دارد جاهایی که همکاری نمی کنند و نمی خواهند پنجره واحد شکل بگیرد و محقق شود اما من با تمام توان این مسئله را دنبال می کنم تا سرمایه گذار ما برای گرفتن مجوز و پاسخ استعلامات معطل نماند.
وی افزود: برای سیستم اداری و دولتی زشت است که فردی مدت ها برای گرفتن یک مجوز معطل بماند برای اینکه می خواهد در منطقه محروم و در عین حال مستعد کار و شغل ایجاد کند آن هم در سال رونق تولید و این(معطلی) به نوعی بی توجهی به امر مقام معظم رهبری است.
فدایی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم در سیستم اداری برای حل مسائل، موردی وجود نداشته باشد، عنوان کرد: البته قانون در مواردی اختیار داده در مواردی که خارج از وظیفه استان است و مرکز بعد از گذشت دو ماه کار را انجام ندهد، باید از ظرفیت های قانونی استفاده کرد.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان تصریح کرد: یکی از انتظاراتی که از مدیران و کارشناسان داریم استفاده کامل از ظرفیت های قانونی است و حتی آن بخشی که متقاضی از آن اطلاع ندارد، تذکر بدهند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/799
اخبار مرتبط
نظرات شما