• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
همزمان با هفته دولت؛

۵۳ طرح اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید کرمان افتتاح شد

به گفته مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کرمان همزمان با هفته دولت ۵۳ طرح اشتغالزایی این صندوق با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

یوسف پورواجد در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه این طرح ها برای ۳۸۰ نفر اشتغالزایی کرده افزود: یکهزار و ۲۵۵ پرونده طرح اشتغال روستایی به صندوق ارسال شده که  تسهیلات لازم به ۸۱۴ طرح به ارزش۷۴۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از محل منابع توسعه ملی پرداخت شده است.

ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۸۰ نفر از طریق تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کرمان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ۱۶۵ مورد تسهیلات پرداخت و برای ۴۶۵ نفر اشتغالزایی شده است تصریح کرد: در حوزه صنعت ۲۵۴ مورد تسهیلات پرداخت و برای ۴۰۶ نفر اشتغالزایی شده است.

به گفته پورواجد در سال جاری ۴۳۲ مورد تسهیلات کشاورزی پرداخت و  تاکنون برای ۹۰۹ نفردر این بخش  اشتغالزایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث تسهیلات اشتغال روستایی از بهمن ماه ۹۶ کلید خورده است تصریح کرد: بودجه کرمان ۱۰۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۸۲ میلیارد تومان جذب شده و پیش‌بینی ما این است که ۱۰۰ درصد این سهمیه جذب می‌شود.

مدیرصندوق کارآفرینی استان کرمان بیان داشت: در حوزه ورزش و جوانان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده که ۱۰۰درصد آن جذب شده است.

پورواجد گفت: هم اکنون ۲۰ شعبه صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان فعال است و وجود این تعداد شعب، چالاکی صندوق را می‌رساند.

وی بیشترین پرداخت‌ها را در شهرستان رفسنجان، بم، سیرجان و بافت اعلام کرد و گفت: عمده دریافتی از تسهیلات روستایی نیز در همین شهرستان‌ها بوده است.

اجرای طرح 'روستای بدون بیکار' در چهار روستای استان کرمان

وی با بیان اینکه توانمندسازی زنان روستایی،  رفع فقر و اشتغالزایی رویکرد صندوق کارآفرینی امید است گفت: در راستای صندوق های خرد و محلی تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی منعقد شده که در این تفاهم نامه طرح یکهزار صندوق پیش بینی شده و  تاکنون ۹ صندوق راه اندازی و ۴۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/823
اخبار مرتبط
نظرات شما