• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
نخستین جلسه "کنسرسیوم اکتشاف" با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد

8 پهنه اکتشافی به بزرگان معدنی کشور سپرده می شود

نخستین جلسه «کنسرسیوم اکتشاف» با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و نمایندگان اعضای این کنسرسیوم برگزار شد.در این کنسرسیوم،شرکت های بزرگ کرمانی گل گهر،میدکو و گهرزمین حضور دارند.

در این جلسه که با حضور نمایندگان کنسرسیومی متشکل از 11 شرکت برگزار شد، غریب پور از سازماندهی مناسب این برنامه سخن گفت و تصریح کرد: این کنسرسیوم برنامه اجرای 100 هزار کیلومتر از 300 هزار کیلومتر مربع اکتشافات جدید را برعهده دارد و مقرر شده جلسات هفتگی برای ارایه گزارش و پایش برگزار کند.
وی پس از ارایه اهداف این طرح، افزود: زمان بندی این برنامه از حساسیت ویژه ای برخوردار است و باید طبق تقسیم وظایف، اقدامات مقتضی انجام گیرد.
غریب پور اظهار داشت: 100 هزار کیلومتر مربع شامل 8 پهنه اکتشافی است و با زمان بندی که طی روزهای آتی آماده می شود، مسیر پیش رو شفاف تر خواهد شد.
در این نشست مقرر شد طی روزهای آینده، با معرفی نمایندگان هر یک از اعضای کنسرسیوم، ‌احکام مربوط به تشکیل کمیته اجرایی، از سوی ایمیدرو صادر شود. ‌
عباس نعیمی قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو نیز با تاکید بر اینکه این برنامه با در نظر گرفتن منافع سهامداران انجام می شود، گفت: با توجه اینکه چشم انداز 1404 ظرفیت سازی برای تولید 55 میلیون تن فولاد را پیش بینی کرده باید ذخایر قابل توجهی برای تحقق این هدف، در سال های آتی داشته باشیم.
وی افزود: این حجم سرمایه گذاری ها برای فراوری سنگ آهن و تولید فولاد به پشتوانه ای عظیم در بخش معدن و ذخایر معدنی نیاز دارد.
نعیمی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات هفتگی و زمان بندی اتمام برنامه به گونه ای باشد که بتوان در انتهای سال، فاز شناسایی را به اتمام رساند.
از سوی دیگر نمایندگان اعضای کنسرسیوم نظرات و موضوعات مورد نظر خود را اعلام کردند و برحضور گسترده تر بخش خصوصی در فرایند اکتشاف در کشور تاکید کردند.
علی اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو نیز تاکید کرد: طبق قانون معادن،‌ پس از مشخص شدن نتایج اکتشاف،‌ بخش خصوصی قادر به دریافت پروانه اکتشافی است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/833
اخبار مرتبط
نظرات شما