• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
با ارزش ریالی ۳۰۵۳ میلیارد تومان؛

شناسایی ۱۹۰ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی کرمان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به ۱۳ هزار و ۸۹۱ ملک متعلق به دستگاه‌های اجرایی استان گفت: ۱۹۰ ملک مازاد و راکد شناسائی شده و ارزش ریالی آنها ۳۰۵۳ میلیارد تومان است...

صادق سلطانی نژاد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم، تحقق منابع بودجه‌ای استان و پرداخت به دستگاه‌ها بوده و سال قبل ۵۹۰۰ میلیارد تومان منابع از محل اعتبارات استانی و ملی به دستگاه‌های اجرایی برای پروژه‌های عمرانی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد این منابع تاکنون جذب شده، افزود: تخصیص اعتبارات عمرانی استان کرمان سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
سلطانی نژاد در ادامه با اشاره به قانون مولدسازی و بیان اینکه هیئت عالی مولدسازی تشکیل شده و اختیاراتی به استان‌ها داده شد، گفت: ۱۹۰ ملک مازاد و راکد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان شناسائی شده و ارزش ریالی آنها ۳۰۵۳ میلیارد تومان است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اظهار کرد: تمرکز استان بر این است منابع حاصل از تهاتر یا فروش اموال مازاد در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شود.
وی افزود: ۱۳ هزار و ۸۹۱ مورد تعداد کل املاک دستگاه‌های اجرایی استان کرمان است که سند مالکیت دارند و تبدیل سند دفترچه‌ای به کاداستر انجام شده است.
سلطانی نژاد در ادامه بیان کرد: استان کرمان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته با ۲۷۸ میلیون دلار رتبه نخست کشور را کسب کرده و در سال جاری نیز پنج طرح با ۴۹ میلیون دلار مصوب شده است.
وی اظهار کرد: از هفته دولت سال قبل تاکنون مجوز ۵۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن داده شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به فعالیت درگاه ملی مجوزها گفت: هیچ دستگاه اجرایی در استان و کشور حق ندارد از مسیری غیر از درگاه ملی مجوزها مردم را برای دریافت مجوز ارجاع بدهد و در صورتی که این اقدام را انجام بدهند، جرم است.
وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات در مراحل بعدی از طریق درگاه ملی مجوزها پیش خواهد رفت، افزود: ۱۷ هزار مجوز تاکنون از طریق این درگاه در استان کرمان صادر شده و امیدواریم دستگاه‌هایی که تاخیر دارند، به زودی در این درگاه فعال شوند.
به گزارش ایسنا،سلطانی نژاد در پایان با اشاره به تداوم پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در سال جاری بیان کرد: مانده سپرده بانک‌های استان کرمان رشد ۹.۴ درصدی داشته و جزء استان‌هایی هستیم که مانده سپرده آنها به ۱۶۶ همت افزایش یافته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8498
اخبار مرتبط
نظرات شما