• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
سند «سلسله‌رویداد توسعه صنایع پایین‌دستی مس» امضا شد؛

برگزاری رویداد نوآوری در ۷ حوزه کاربردی مس

روح‌الله ابوالهادی مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع مس سرچشمه با اشاره به امضای سند «سلسله‌رویداد توسعه صنایع پایین‌دستی مس» از برگزاری رویداد در ۷ حوزه کاربردی مس خبر داد...

سند «سلسله‌رویداد توسعه صنایع پایین‌دستی مس» برای همکاری مشترک بین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان امضا شدمدیر امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع در این رابطه گفت: جایگاه صنایع تبدیلی و تولید محصولات مسی در کشور وضعیت مطلوبی ندارد چراکه بررسی‌های اقتصادی و صنعتی، عقب‌ماندگی کشور را نسبت به کشورهای همسایه‌ای همچون ترکیه که معدن مس ندارد، به‌وضوح نشان می‌دهد.
روح‌الله ابوالهادی با بیان این‌که راه‌حل این مشکل ایجاد زنجیره پایین‌دستی مس است، افزود: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، عاملیت و تولیت توسعه صنایع پایین‌دستی مس و سیاست‌گذاری در این حوزه را به امور نوآوری و کسب‌وکار واگذار کرده است.
وی بیان کرد: همکاری استراتژیک امور نوآوری و کسب‌وکار با دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، در قالب طراحی سلسله‌رویدادهایی برای جذب طرح با هدف شتابدهی و ارائه خدمات تحقیقاتی در راستای دست‌یابی به فناوری و تولید محصولات در مقیاس آزمایشگاهی و همچنین با هدف جذب سرمایه و تکمیل اسناد فنی مرتبط با طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری برای صنعتی‌سازی، آغاز شده است.
ابوالهادی با اشاره به این‌که برای دست‌یابی به بهترین طرح‌ها، منتوری و مطالعات فنی از منظر فناوری در این رویداد در ۷محور طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: برای مدون کردن و ایجاد مسیر برای رویداد، سند فنی تهیه و امضا شده است.
به ‌گزارش روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه، مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان توضیح داد: باید توجه کرد هدف رویداد، دست‌یابی به فناوری محصولات میان‌دستی و پایین‌دستی است یعنی هدف‌گذاری بر روی بیشترین ارزش‌افزوده که در حوزه‌های رویداد شامل کاربرد مس در حوزۀ ساختمان، زیرساخت، مخابرات و الکترونیک، حمل‌ونقل، شیمیایی، انرژی‌های نو و صنایع غیر الکتریکی مدنظر است.
ابوالهادی ادامه داد: همچنین این سلسله‌رویداد، پشتوانه‌های اجرایی از نظر سرمایه‌گذاری و امکانات و ملزومات تاسیس سایت‌های صنعتی، همچون صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر ویرامس رفسنجان(CVC) و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را دارد.
وی افزود: مشارکت صندوق CVC ویرامس رفسنجان و منطقه ویژه اقتصادی، عاملی است که می‌تواند منطقه را به هاب سرمایه‌گذاری حوزه صنایع پایین‌دستی مس و ایجاد شغل در حوزه فناوری تبدیل کند.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8625
اخبار مرتبط
نظرات شما