• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود؛

طرح مرمت آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۳ میلیارد ریال برای مرمت بخش‌هایی از آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی ماهان اختصاص یافت که کارگاه مرمتی آن نیز تجهیز شده است...

مجتبی شفیعی افزود: بخش بزرگی از اعتبارات مرمت پروژه آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی ماهان از اعتبارات ملی و قسمتی نیز از اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.
وی تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بخش هایی از کاشی کاری گنبد آرامگاه آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی ماهان هزینه می شود و برای عملیات کف سازی نیز اعتباری به مبلغ سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: زمان اجرای طرح مرمت در آرامگاه شاه نعمت الله ولی ماهانی حدود ۲ ماه برنامه ریزی شده که تا ابتدای فصل زمستان به پایان می رسد.
وی تاکید کرد: تزئینات کاشی‌کاری در بناهای تاریخی به دلیل الزام به استفاده از ملات های گچی معمولا به مرور زمان بر اثر عوامل جوی و محیطی در فصل های گرم و سرد سال به ویژه آسیب پذیر بوده و باید به صورت مرتب مورد مرمت و تعمیر قرار گیرند و مرمت دوره‌ای کاشی‌کاری گنبد شاه نعمت‌الله در دستور کار است.
شفیعی با اشاره به ارزش تاریخی و معماری بنای مجموعه شاه نعمت الله ولی ادامه داد: به تناسب اعتبارات ابلاغ شده فعالیت‌های مرمتی مناسبی در آستانه شاه نعمت الله ولی انجام می‌شود و کارگاه مرمتی این بنای تاریخی و منحصربه فرد به صورت دائم فعال است که توسط معماران و استادکاران خبره کرمانی انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا،وی همچنین خواستار مساعدت های بیشتر اوقاف به عنوان متولی آرامگاه شاه نعمت الله ولی ماهان در امر مرمت و نگهداری این مجموعه بنای تاریخی و میراثی شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9205
اخبار مرتبط
نظرات شما