• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
صنایع دستی ۳۱ استان کشور در ۲۰۰ غرفه؛

نمایشگاه سراسری صنایع دستی سیرجان افتتاح شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در سیرجان گفت: در نمایشگاه سراسری، صنایع دستی ۳۱ استان کشور در ۲۰۰ غرفه عرضه شده که ۱۲۰ غرفه آن متعلق به هنرمندان مختلف کشور و مابقی متعلق به هنرمندان استان کرمان است...

سعید شاهرخی ، مبنا و اساس تولید صنایع دستی را رفع نیازهای بشر دانست و اظهار کرد: امروز صنایع دستی همه زوایای زندگی ما را پوشش می‌دهد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه، صنایع دستی ۳۱ استان کشور در ۲۰۰ غرفه عرضه شده که ۱۲۰ غرفه آن متعلق به هنرمندان مختلف کشور و مابقی متعلق به هنرمندان استان کرمان است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: امسال برای اولین بار نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: براساس سیاست جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی مبنی بر تمرکززدایی و تقویت شهرستان‌های دارای ظرفیت صنایع‌دستی در تلاشیم این نمایشگاه را در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کنیم.
شاهرخی ادامه داد: امسال نیز با توجه به علاقمندی و درخواست مسئولان سیرجان، این نمایشگاه در این شهرستان برگزار می‌شود.
او بیان کرد: در سال‌های آینده استان‌هایی که علاقمند هستند میزبانی این نمایشگاه را برعهده گیرند می‌توانند درخواست خود را به معاونت صنایع‌دستی استان کرمان ارسال کنند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: علاقمندان می‌توانند از ساعت  ۱۵ تا ۲۱ آذرماه از پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان در شهرستان سیرجان بازدید کنند.
به گزارش ایسنا، علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: صنایع دستی گویای هوش و استعداد ذاتی مردم ایران است. در هر نقطه استان کرمان صنایع دستی مختص به خود دارند.
وی راه‌اندازی موزه‌های دائم مردم شناسی، بیمه هنرمندان صنایع دستی، تسهیلات راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و ارتقاء شاخص‌های شهر جهانی گلیم و فراهم کردن زمینه صادرات صنایع دستی را از جمله درخواست‌های استان از معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برشمرد.
لزوم بازاریابی حرفه‌ای برای فروش صنایع دستی
 فرماندار سیرجان گفت: باید بازاریابی حرفه‌ای برای فروش صنایع دستی کشور در بازارهای جهانی داشته باشیم.
علی یعقوبی‌پور، در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در سیرجان بیان کرد: سیرجان بعد از مراکز استان‌ها، به عنوان اولین شهرستان میزبان نمایشگاه سراسری صنایع دستی است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های سیرجان اظهار کرد: روستای دارستان در این شهرستان به عنوان روستای جهانی گلیم و سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم ثبت جهانی شده‌اند.
فرماندار شهرستان سیرجان با بیان این مطلب که بزرگترین دهکده گردشگری در سیرجان راه‌اندازی شده است، در ادامه تصریح کرد: اگر کشوری ۶۵ درصد درآمدش پایدار باشد آن کشور جزء کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود و صنایع دستی درآمد پایدار ایجاد می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تکمیل زنجیره گردشگری تاکید کرد و افزود: برای جذب گردشگر باید همه زنجیره‌های گردشگری به هم متصل باشند.
یعقوبی اظهار کرد: باید بازاریابی حرفه‌ای برای فروش صنایع دستی کشور در بازارهای جهانی داشته باشیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9707
اخبار مرتبط
نظرات شما