• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
استاندار کرمان تاکید کرد؛

ظرفیت ارزش‌افزایی در سنگ فیروزه شهربابک

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان شهربابک عنوان کرد: شهربابک دوره گذاری را طی می‌کند و از کشاورزی به سمت صنعت می‌رود. نوع کار، سبک زندگی، ویژگی‌های فرهنگی و اقتصادها در این شهرستان تغییر کرده است. ..

محمدمهدی فداکار افزود: فضای زندگی مردم در شهربابک به سمت صنعت رفته و این دوره گذار، مدیریت تحولات فرهنگی و اجتماعی را نیاز دارد که با آسیب‌های بعدی مواجه نشویم.
استاندار کرمان، طرح مردمی تعریض جاده شهدای روستای استبرق را الگوی بسیار موفقی در حوزه جاده‌سازی دانست و گفت: این طرح با یک سوم هزینه و به همت مردم در حال اجراست و انرژی مضاعفی را ایجاد کرده است.
فداکار تصریح کرد: نهضت ملی مسکن در استان کرمان به دلیل وسعت و پراکندگی، متفاوت با دیگر استان‌ها است، ۱۰ هزار هکتار برای الحاق به محدوده‌های شهری پیشنهاد شده تا ۴ هزار هکتار آن مشخص شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان،وی ابراز داشت: در حوزه آب، پیگیری‌ها در حال انجام است و امروز چند طرح از جمله تصفیه‌خانه برای ارتقای کیفیت آب شهربابک آغاز شد.
استاتدار کرمان گفت: اولویت ما تامین آب شرب است و کشاورزی و صنعت و خدمات در مرحله بعدی قرار دارند.
فداکار اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی مرغ نیازمند تسهیلات است که کمک می‌کنیم تا حل شود، کرمان در مرغ تولیدی دچار کمبود است و باید کمک کنیم که عملیاتی شود.
وی بیان‌کرد: ظرفیت سنگ‌های قیمتی شهرستان شهربابک به ویژه شهرتش در فیروزه، می‌طلبد که کار بزرگتری در این حوزه انجام گیرد.
فداکار افزود: ظرفیت خوب ارزش‌افزایی در فیروزه و گارنت در استان وجود دارد که در طرح معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود. از خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی باید جلوگیری شود، چون به شدت اشتغالزا و درآمدزاست.
وی گفت: شرکت مس در جریان سیل کمک‌های زیادی داشتند و جای تقدیر دارد، اعتباری گذاشتند که کمک خوبی در تسهیلات به کشاورزان و احیای قنوات شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9715
اخبار مرتبط
نظرات شما