• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
در سیرجان رقم خورد؛

فروش ۹۰ میلیاردی نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از فروش ۹۰ میلیارد ریالی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان در سیرجان خبر داد...

کاظم حسین‌زاده با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه جاری در محل خیابان گلیم سیرجان اظهار کرد: ۵۴ میلیارد ریال میزان فروش مستقیم و ۳۶ میلیارد ریال نیز میزان اخذ سفارش نمایشگاه صنایع‌دستی بوده است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌دستی سیرجان بازدید کرده‌اند، افزود: بیشترین فروش متعلق به رشته‌های دست بافته‌های داری و زیراندازها، هنرهای چوبی و حصیربافی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های سنتی و البسه محلی، نساجی‌ سنتی، زیورآلات و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بوده است.
وی در ادامه به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برپایی ۱۰ سیاه چادر عشایری از استان‌های کرمان، گلستان، چهار محال بختیاری، خراسان شمالی و هم چنین اجرای تورهای سیرجان گردی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
به گزارش ایسنا،حسین‌زاده به برپایی ۱۸۰ غرفه صنایع‌دستی در فضایی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در شهرستان سیرجان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه ۳۱ استان در ۱۲۰ غرفه و استان کرمان در ۶۰ غرفه به معرفی و فروش صنایع‌دستی پرداختند.
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی سیرجان تنوع ۱۰۱ رشته صنایع‌دستی استان را به معرض نمایش گذاشت، بیان کرد: در این نمایشگاه غرفه و محل اقامت برای هنرمندان رایگان بود .
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9842
اخبار مرتبط
نظرات شما